Logo Green Frog

 

Tworzenie

Stron Internetowych

Nowoczesne witryny WWW

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Wypełnij Brief

Rodzaje Packshotów

Packshot, to podstawa handlu w sieci. Jeśli chcesz zaprezentować swoją firmę i przekonać do siebie potencjalnego klienta, to tylko profesjonalnie wykonana fotografia reklamowa może w tym pomóc. 

Poligrafia
26 grudnia 2016

Packshot, czyli as w rękawie przedsiębiorcy


 

 

 

 

Packshot stał się jedną z popularniejszych inwestycji w ostatnich latach. Technologia, jaką dysponujemy pozwala nie tylko na wykonanie profesjonalnych zdjęć produktowych, ale także na ich solidną prezentację. W końcu sklepy internetowe oferują nam już nie tylko widok przedmiotu z wielu stron, ale także swego rodzaju animację 3D, a nawet drobne filmiki. 


Wybierz mądrze


Dla wielu kluczowe znaczenie ma cena, bo to ona wpłynie na obciążenie budżetu bądź jego odciążenie. Niestety, niejednokrotnie przyszło nam przyznać, że taniej znaczy drożej, a za jakość przyjdzie nam zapłacić.

 
Tak też jest w przypadku packshot’ów. Oczywiście, cena nie zawsze stanowi odzwierciedlenie staranności wykonania, ale zazwyczaj tak jest. Pierwszą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest doświadczenie fotografa w pracy z podobnymi zleceniami. Już samo zetknięcie z formą i pokazanie portfolio może wiele zdziałać, ale przy bardziej wymagających sesjach, warto postawić na specjalistę, który z produktem zbliżonym do naszego miał już styczność. W końcu rozmazane zdjęcie, nieostre ujęcie albo źle dobrane tło nie przyciągnie tak wielu klientów jak doskonała fotografia, wybijająca się na tle innych.

 

 

                                                     Czas Realizacji


 

Koszt, wykorzystanie i czas wykonania packshot’a


Jak wszędzie – tak też tutaj, usługa ekspresowa jest możliwa, ale przyjdzie nam zapłacić za nią nieco więcej niż w przypadku korzystania ze standardowego cennika. 


Koszty liczone są od sesji jednego produktu, przy czym – im więcej produktów, tym niższa cena, co zdaje się być rzeczą oczywistą. Przy odrobinie chęci do poszukiwań odpowiedniego fotografa, możemy trafić na oferty w okolicach 25zł za pojedynczy przedmiot, co zdaje się być dobrą inwestycją w przyszłość.
Czy zdjęcia produktowe można wykorzystać tylko w sklepie internetowym? Oczywiście, że nie, choć jest to zupełnie naturalne i oczywiste przeznaczenie. Profesjonalną sesję, z powodzeniem zastosujemy w broszurach, reklamach, w folderach firmy, a także wszelkiego rodzaju banerach internetowych, przy aktualizacji strony i jej prezentacji.

 

Rodzaje Packshotów


Rodzaje packshot’ów


Pojedyncze zdjęcie produktu, czyli najprostszy packshot, wykonywany w formacie JPEG lub PNG, wykorzystywany jest przede wszystkim w sklepach internetowych, ale także podczas prezentacji produktów, która powinna być jak najdokładniejszym odzwierciedleniem stanu faktycznego. Zdjęć tego typu możemy użyć również do prowadzenia internetowych kampanii reklamowych na portalach społecznościowych i w Google. Spotykany jest także w materiałach prasowych, w tak zwanych kolażach sprzedażowych.

 
Zdjęcia charakteryzują się dobrym oświetleniem, neutralnym tłem i wybiciem wybranego elementu na tej płaszczyźnie.
Aranżowane zdjęcia produktowe, czyli zestawienie produktu wraz z innymi. Tu tło jest już dobrane do zestawienia, fotograf stara się wybrać odpowiednią dla okazji kompozycję, a także spędza więcej czasu na samej obróbce. Można powiedzieć, że aranżowane zdjęcia produktowe zakrawają już na fotografię wizerunkową, toteż cieszą się dużą popularnością wśród restauracji, a także na stronach internetowych niezwiązanych ze sklepem.

 

 

Sesja Zdjęciowa

 


Na co zwrócić uwagę podczas sesji?

 

  • Oświetlenie


Najlepiej sprawdza się tutaj dzienne, wspierane przez lampy ciągłe. Przy fotografii produktowej stawiamy na naturalne źródło światła pozyskiwane we wczesnych godzinach popołudniowych, gdy Słońce jest w stanie zdziałać dla nas najwięcej dobrego.
Niepożądane na zdjęciach będą z pewnością ciężkie cienie. Możemy się ich pozbyć, stosując dyfuzor do flesza, który pomoże równomiernie rozprowadzić oświetlenie. Dla początkujących dużym problemem mogą okazać się gabaryty produktu, z którymi przyjdzie nam się zmagać i dobierać do nich odpowiednie światło i jego właściwości.

 

  • Tło


Nietrudno się domyślić, że powinno być ono neutralne, pozwalające skupić całą swoją uwagę na wybranym elemencie, który zostanie umiejscowiony w środku. Najlepiej spisuje się tutaj białe tło stworzone z papieru lub płótna – w zależności od rozmiaru przedmiotu, jaki jest fotografowany.
Tu możemy spotkać się z pojęciem optycznej nieskończoności, które uzyskiwane jest przez załamanie owego białego płótna. Zabieg pozwala w pełni skupić się na tym, co zostaje nam przedstawione.

 

  • Kadry i statyw


W przypadku tych pierwszych, powinniśmy zrobić kilka zdjęć dla porównania i wybrać te, które najlepiej odzwierciedlają stan faktyczny. Packshot to nie miejsce na granie możliwościami, iluzjami. To skrót oferty, przy której klient ma czuć się poinformowany, a nie oszukany. 
Kolejną, niezwykle ważną kwestią jest użycie statywu. Zasadniczo, jest to kwestia kluczowa. W końcu przy rozmazanym zdjęciu żadne tło i światło nie będzie miało znaczenia. Zdjęcia produktowe zwyczajnie nie mogą zostać poruszone.

 

Efekt końcowy


Tym razem filtry pójdą w odstawkę, bowiem kojarzone są z brakiem profesjonalizmu – chyba, że klient wyraźnie życzył sobie czegoś innego. Przed przesłaniem packshot’ów, zwróć uwagę, czy wszystko wygląda neutralnie, czy każdy z produktów znalazł się na środku obrazu, a przede wszystkim, czy została nadana mu odpowiednia nazwa. Ta jest zależna od indywidualnych ustaleń i może być nazwą bądź kodem sprzedażowym. 

 

Kadrowanie

 

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone |

Polityka Prywatności

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 889 81 01

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook