Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Miniaturka Allegro

W najbliższym czasie zaczną w pełni obowiązywać nowe zasady prezentowania ofert w popularnym serwisie aukcyjnym. Sprawdź na co uważać i jakich błędów nie popełniać.

Poligrafia
08 stycznia 2017

Nowe zasady wobec miniaturek


 

 

 

 

W lipcu 2016r. serwis aukcyjny Allegro poinformował o nowych zasadach odnośnie wyglądu zdjęć zamieszczanych w miniaturkach i na dostosowanie się do nich dał użytkownikom czas do końca stycznia 2017r. Ci, którzy nie podporządkują się nowym zasadom, mogą spodziewać się konsekwencji skutkujących nawet usunięciem ich aukcji. My wyjaśniamy na czym zmiany polegają i radzimy co zrobić, aby nie paść ofiarą nowego regulaminu.

 

O popularności serwisu aukcyjnego rozpoczynającego swą nazwę pierwszą literą alfabetu nikogo przekonywać nie trzeba. Wystarczy wspomnieć, że wśród osób poszukujących zakupów on-line zakorzeniło się w świadomości silne skojarzenie z tym miejscem, a wiele firm, upatrując szans na zwiększenie dochodów, rozszerzyło swoją działalność również i o tę platformę. Na przestrzeni lat wypracowały one własne znaki rozpoznawcze i szatę graficzną stosowanych obrazków. Szczególnie w wyglądzie miniatur głównych aukcji, które jako obiekt pierwszego kontaktu potencjalnego klienta ze sklepem, miały za zadanie wyróżniać go na tle konkurencji, ułatwiać rozpoznanie i budować trwałe wizualne skojarzenia z marką...

 

Przyczyny i skutki.

 

Grupa Allegro postanowiła zmienić zasady, wprowadzając nakaz stosowania obrazków na białym, czystym tle. Argumentują to tym, że dobre zdjęcie zwiększy szansę na sprzedaż, a produkty na jednolitym tle dużo lepiej prezentują się wśród wyników wyszukiwania. Bardzo istotną sprawą jest to, że od 1 lutego 2017 r. możliwe będzie używanie zdjęć zgodnych z nowymi zasadami. Sprzedający z ofertami niespełniającymi zasad nowego regulaminu otrzymają ostrzeżenia, a po kilku ostrzeżeniach i braku zmiany zdjęcia w miniaturce, oferty zostaną usunięte. 


Ewolucja w praktyce.

 

Od jakiegoś czasu można zauważyć preferencyjne traktowanie przez wyszukiwarkę serwisu ofert, które spełniają niniejsze reguły - poprzez umiejscowienie ich wyżej na liście odpowiedzi na wprowadzone zapytanie. Idąc na dalsze ułatwienia użytkownikom, platforma zagwarantowała wszystkim możliwość podmienienia już zastosowanych w ogłoszeniach obrazków na nowe, bez potrzeby zamykania aukcji. Tak więc włodarze serwisu nie straszą nagłą rewolucją, a półroczny okres dostosowania jest bardziej procesem ewolucyjnym. Warto zaznaczyć, iż nowe zasady mają szczególne znaczenie dla sklepów chcących ubiegać się o "Standard Allegro".

 

Kogo zmiana dotknie najbardziej?

 

Proste stwierdzenie "zdjęcia na białym tle" kryje w sobie jednak o wiele więcej wymogów, niż na pierwszy rzut oka można by przypuszczać. Odczują to nie tylko firmy, które w ten sposób zmuszone zostaną do porzucenia swoich charakterystycznych znaków firmowych wykorzystywanych w miniaturach, lecz również miłośnicy przesytu informacyjnego (czytaj: ci, którzy na głównych obrazkach zamieszczali maksimum haseł i ikon, chcąc zwabić kupców ilościową atrakcyjnością oferty) oraz osoby w mniejszym stopniu obdarzone zmysłem estetycznym bądź umiejętnościami graficznymi. W dobie wszechobecnej komputeryzacji, szczególnie w przypadku osób mających zawodowo styczność z tą dziedziną elektroniki oraz różnorodności oprogramowania graficznego należy jednak mieć nadzieję, iż będą to przypadki zdecydowanie mniejszościowe.

 

Co się zmieni?


Na poniższych graficznych przykładach demonstrujemy jak powinny i jak wyglądają niepoprawne w świetle nowych zmian, przykłady:

 

 

Tło Miniaturki

 

Logo Sprzedawcy

 

Logotyp producenta

 

Wersje Kolorystyczne

 

Różne warianty

 

Wyjątki od reguły

 

 

Wszystkim po równo.


Z powyższych przykładów wyraźnie widać, iż Allegro dąży do ujednolicenia wyglądu miniatur. Czy to dobrze, czy nie - czas pokaże. Teoretycy wróżą dwa możliwe scenariusze: w związku z bardzo silną pozycją platformy aukcyjnej na rynku, bezwzględne podporządkowanie się jej użytkowników do nowych zasad lub masowy bojkot i przeniesienie swojej aktywności do innego miejsca w sieci. I chociaż prowadzenie własnego sklepu internetowego w przypadku e-biznesu jest przecież dla wielu podstawą dochodu, zdrowy rozsądek nakazuje podpowiadać, iż ten drugi przypadek sytuacji na Allegro raczej nie nastąpi...

 

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook