Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Zdjęcia Panoramiczne

Jeśli chcesz, aby Twoja strona stała się bardziej atrakcyjna dla odwiedzających, zainwestuj w zdjęcia panoramiczne. W tym artykule dowiesz się jakie korzyści może przynieść inwestycja w taką prezentację.

Poligrafia
07 stycznia 2017

Czym jest zdjęcie panoramiczne?


 

 

 

 

Jak sama nazwa wskazuje, zdjęcie panoramiczne przedstawia szerszy wycinek rzeczywistości i w odróżnieniu od klasycznego kadru intensywniej oddziałuje na wyobraźnię osoby oglądającej, wzbudzając poczucie obecności w prezentowanym miejscu. W połączeniu do możliwości interaktywnych jakie daje współczesny świat wirtualny, taki rodzaj fotografii wręcz zachęca widza do dłuższego zatrzymania się na stronie www i "wirtualnego rozejrzenia się" w przedstawianej przestrzeni oraz - co najczęściej jest celem - osobistego odwiedzenia miejsca docelowego. I badania statystyczne rynku potwierdzają, iż takie zachowania internautów w istocie mają miejsce.

 

 

Czym różnią się zdjęcia panoramiczne od klasycznych i jaka jest ich przewaga w reklamie?

 

Zależnie od kryteriów, którymi będziemy się kierowali, można udzielić na pierwsze pytanie różnych odpowiedzi. W najprostszym sensie panoramą jest każdy kadr o proporcjach boków większych, niż 2:1, obraz przedstawiający wycinek rzeczywistości szerszy niż możliwy do objęcia obiektywem "standardowym" (będącym odpowiednikiem pola widzenia ludzkiego oka).

 

Niektórzy twierdzą, iż za wartość graniczną powinno przyjąć się stosunek boków 3:1 oraz, że dla uzyskania panoramy wystarczy jedynie odpowiednio wykadrować (przyciąć w drodze edycji) zdjęcie o klasycznych proporcjach 2:3. To już kwestia umowna, podążając dalej takim tropem wkraczamy w świat indywidualnych preferencji i daleko idących kompromisów, do jakich jesteśmy skłonni bądź zmuszeni - kompromisów związanych ze znaczną utratą jakości, ponieważ przycinając kadr redukujemy dużą ilość zarejestrowanych szczegółów, których w żaden sposób już nie odzyskamy. Aby tego uniknąć najczęściej wykonuje się dwa lub kilka zdjęć o wzajemnie przenikających się obszarach i następnie łączy w spójną, większą całość.

 

 

Zdjęcia Panoramiczne

 

 

 

Zdjęcia panoramiczne, panoramy sferyczne... jakie rodzaje panoram wyróżniamy?

 

 

Zależnie od rozmiarów kątowych obrazu, oraz formy, w jakiej zostaną wyświetlone, wyróżniamy panoramy:

 

 

  • panoramy klasyczne - zazwyczaj podłużny wycinek rzeczywistości w jednej osi o niepełnym kręgu widokowym;

 

  • panoramy pełne, dookólne, panoramy 360 stopni - podobne do powyższych, lecz o pełnym poziomym kręgu widokowym. W osi pionowej mogą być ograniczone, w związku z czym proporcje ich boków potrafią przybrać znaczne wartości. Często stosowane są w sytuacji, gdy twórca chce się ustrzec konieczności retuszu statywu u dołu zdjęcia;

 

  • panoramy 360/180 - analogiczne do poprzedniego typu, z tą różnicą, iż pole widzenia w osi pionowej wynosi pełne 180 stopni. Na takich panoramach, prezentowanych w postaci pliku graficznego, pionowe linie ulegają silnemu rozciągnięciu i zakrzywieniu. Do ich stworzenia wymagany jest bardziej skomplikowany proces łączenia, szczególnie dolnej części kadru, uwzględniający retusz statywu, z którego panorama jest wykonywana;

 

  • panorama wirtualna - proces tworzenia jest niemalże identyczny do poprzedniego, różnica polega przede wszystkim w formie prezentacji - zamiast jednego, nieruchomego pliku, tworzona jest wirtualna, interaktywna prezentacja, w której dzięki elementom sterującym możemy obracać się w dowolnym kierunku oraz przybliżać/oddalać widok;

 

  • spacer wirtualny, wycieczka wirtualna - to nic innego jak zmontowanie w interaktywnej postaci kilku panoram wirtualnych, pomiędzy którymi można przenosić się wybierając odpowiednią pozycję z listy miejsc lub przemieszczać bezpośrednio w oknie panoramy wybierając odpowiednio informujące o tym znaczniki;


Kiedy, gdzie i w jakim celu stosuje się panoramy i wirtualne wycieczki?

 

Panoramiczna fotografia może być wykorzystana na stronie w taki sam sposób, jak tradycyjne zdjęcie a od strony twórczej w obu przypadkach można dopatrywać się podobieństw zasad kompozycyjnych i estetycznych. Zdjęcia panoramiczne obejmując szeroką perspektywę pozwalają jednak zaprezentować niemożliwą, bądź w najlepszym wypadku bardzo trudną do wyobrażenia sobie przez odbiorcę scenę.


To, co odróżnia panoramy sferyczne i stworzone na ich bazie wycieczki wirtualne od klasycznych zdjęć, to wygoda płynąca z formy prezentacji i swoboda dostosowania ujęcia przez klienta zgodnie z własnym upodobaniem. Możliwość wybrania kierunku oraz powiększenia obrazu celem przedstawienia interesującego detalu stwarza silne wrażenie trójwymiarowości, poczucie przebywania w danym miejscu i już od pierwszych chwil wzbudza chęć bezpośredniego odwiedzenia prezentowanego miejsca.


Badania statystyczne i naukowe jednoznacznie wskazują, iż taka forma prezentacji ma bardzo duży potencjał marketingowy. Zamieszczenie na stronie internetowej modułu wirtualnej wycieczki nie tylko na dłużej zatrzymuje na niej internautów lecz także w mierzalnym stopniu przekłada się ma wzrost sprzedaży usług w ten sposób reklamowanych - szacunkowy zwrot inwestycji (ROI) następuje w kilka tygodni.


W jakich branżach zdjęcia panoramiczne i wirtualne spacery warto promować?

 

Generalnie fotografia panoramiczna może - i w istocie tak jest - znaleźć szerokie zastosowanie. Jednakże istnieją branże, w których taka forma prezentacji okazuje się być wybitnie korzystna z perspektywy zyskowności i są to przede wszystkim sektory działalności usługowej i wszystkie te, w których atrakcyjność otoczenia bądź inne cechy istotne dla zakładanego odbiorcy informacji warte są przedstawienia w pełnej okazałości. Są to na przykład:

 

 

  • sektor hotelarsko-gastronomiczny;
  • muzea;
  • urzędy;
  • biurowce usługowe;
  • sektor leczniczy: gabinety kosmetyczne, kliniki medyczne, centra fitness;
  • obiekty sakralne;
  • miejskie przestrzenie publiczne;
  • szkolnictwo;
  • branża przemysłowa: parki maszyn oraz wszelkie przestrzenie podkreślające zaawansowaną infrastrukturę technologiczną oferenta;

 

Powyżej wymieniliśmy zaledwie najczęściej spotykane przykłady. W rzeczywistości wykorzystanie fotografii panoramicznej może mieć miejsce praktycznie w każdym przypadku a głównym ograniczeniem staje się jedynie konserwatywne podejście do kwestii szaty graficznej i metod promowania własnej firmy. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji warto zadbać, aby były one zgodne z duchem czasów i zawierały atrakcyjne dla internautów elementy najnowszych trendów.


 

 

Wirtualny Spacer - Korzyści

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook