Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Content Marketing i SEO

Content marketing i SEO, czyli działania prowadzące do zwiększenia widoczności strony internetowej w Internecie. Czynności te obejmują tworzenie wartościowych treści oraz linków prowadzących do strony internetowej.

Poligrafia
25 grudnia 2016

Jakie znaczenie w SEO ma Content Marketing?


 

 

 

 

Marketing treści, czyli popularnie zwany content marketing jest aktualnie rzeczą, nad  którą warto spędzić chwilę, ponieważ może ona znacznie poprawić jakościowy ruch na naszej stronie. Jeżeli dotychczas nasze działania z zakresu  SEO opieraliśmy na starych, popularnych kilka lat temu schematach, to zdecydowanie warto odświeżyć nasze spojrzenie na tę kwestię i zainteresować się nowoczesnymi rozwiązaniami pochodzącymi właśnie z obrębu content marketingu. 


Na czym aktualnie skupia się SEO?


W przeciągu ostatnich kilku lat algorytmy Google bardzo się zmieniły. Wprowadzono do nich między innymi aktualizacje Panda i Pingwin, które są odpowiedzialne za jakość wyników wyszukiwania. Główną konsekwencją tej zmiany jest fakt, że pozycjonowanie stało się znacznie trudniejsze i czasochłonne.


Wszyscy zajmujący się SEO, którzy do tej pory podejmowali działania, zmierzające do poprawy pozycji stron w wyszukiwarkach, muszą zasadniczo zmienić sposób pracy.


Od teraz liczą się przede wszystkim: jakość treści zamieszczanych na stronie, którą pozycjonujemy oraz jakość linków do niej prowadzących. Pozostałe, stare sposoby są już nieskuteczne i należy ich zaniechać, ponieważ nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, a nawet mogą być niebezpieczne dla strony, nad którą pracujemy.


Aktualnie najlepszymi metodami są: optymalizacja strony oraz treści na niej zawartych. Praktyki pozyskiwania linków z katalogów słabej jakości, postów z linkami na forach czy presell pages, ze względu na coraz gorszą efektywność zdecydowanie odchodzą do lamusa. Ten, kto do tej pory nie przestawił się na nowe metody prawdopodobnie na dobre wypadł już ze świadczenia usług związanych z zakresem SEO. Jest to z pewnością skutek nieprzestrzegania zaleceń Google, które stosunkowo jasno pokazują, co należy zrobić w celu poprawy widoczności strony. Te z kolei są mocno powiązane z content marketingiem, czyli unikalnymi treściami bardzo dobrej jakości, które powinny być jak najbardziej atrakcyjne dla potencjalnych odbiorców.

 

 

                                      Marketing Treści - Strategia


 

Zmiany formy rozliczenia oraz korzyści z niej płynące zarówno dla usługodawcy jak i usługobiorcy SEO

 

  • Bezpieczeństwo


Do tej pory najczęstszym rozliczeniem usługi była osiągnięta pozycja strony w wyszukiwarce. Można to było zrobić stosunkowo niewielkim wysiłkiem, niemniej jednak bardzo często stosowano do tego celu wiele oszukańczych trików. Powodowało to nakładanie na stronę kar od Google, którymi siłą rzeczy obciążony był nieświadomy usługobiorca, zaś usługodawca z zarobkiem w ręku nie bacząc na nic, niezainteresowany dalszą współpracą szedł przed siebie. Aktualnie nowe rozwiązanie zabezpiecza klientów przed podobnymi zagrywkami ze strony agencji, która nastawiona na długofalową współpracę i opłacana abonamentowo dokłada wszelkich starań do jakości oferowanych usług i wyników osiąganych przez stronę. Mówiąc prościej – teraz opłaca się agencjom dbać o stronę klienta jak o swoją własną, ponieważ dzięki stałej współpracy otrzymują stałe wynagrodzenie, zaś klient stale wysoką pozycję w wyszukiwarce, co bezpośrednio przekłada się na jego zyski.

 

 

  • Dodatkowe efekty płynące ze świadczonej usługi

 

Zastosowanie usługi opartej na content marketingu, świadczonej długofalowo powoduje również takie pozytywne następstwa jak na przykład:


- zwiększenie rozpoznawalności marki;
- zwiększenie ruchu na stronie;
- zwiększenie bezpośrednich wejść na stronę;
- zwiększenie wejść na stronę ze stron mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Twitter, Google+, itp.,
- zwiększenie wejść na stronę z innych stron, na których znajdują się linki do naszej;

 

 

  • Więcej usług w pakiecie

 

W ramach abonamentu klient może otrzymać pełen pakiet usług, w zakres którego mogą wchodzić na przykład:


- audyt SEO;
- stała optymalizacja strony;
- obsługa social mediów;
- analiza ruchu na stronie klienta;
- analiza UX;
- marketing szeptany;
- marketing automation;
- internetowy Public Relation;
- link building;


Dzięki temu klient ma możliwość na wgląd w zlecone przez siebie prace. W granicach obsługi SEO mogą znajdować się także wszelkie działania mające na celu poprawić wizerunek klienta w Internecie.

 

  • Rozliczenie za działania


Rozliczenie w systemie abonamentowym skupia się na zapłacie za konkretny obszar usługi jaką wykona zleceniobiorca, czyli np. agencja. Jak już wcześniej wspomniano, takie rozwiązanie jest znacznie bezpieczniejsze dla klienta, ponieważ eliminuje możliwość stosowania niebezpiecznych działań przez agencję. Płacimy tylko za faktycznie wykonane działanie, które zostało dla nas wykonane plus ewentualne koszty dodatkowe, jak na przykład płatna reklama lub artykuł.


Dlaczego warto zainwestować w content marketing?

 

  • Możemy budować long tail, czyli po naszemu: „Długi ogon”


Dzięki dobrze napisanym artykułom o wysokiej jakości i przydatności dla użytkowników możemy w prosty sposób budować tzw.: długi ogon”, czyli wzmóc ruch na stronie nie tylko za pomocą promowanych słów kluczowych, ale całych fraz, które są luźno powiązane z tematyką strony.

 

  • Możemy zdobyć pozycję w pierwszej dziesiątce nawet w przypadku najtrudniejszych fraz

 

Dzięki dobrym treściom, oddającym dobrze tematykę naszej strony możemy uzyskiwać wysokie pozycje nawet na bardzo konkurencyjne słowa lub frazy kluczowe, zwłaszcza, jeśli treść zawarta na naszej stronie będzie dokładnie taka, jakiej oczekiwał użytkownik wyszukujący jej w wyszukiwarce.

 

  • Możemy zdobyć dobre, darmowe linki dzięki innym użytkownikom

 

Im lepsza będzie jakość i przydatność treści zawartych na naszej stronie tym mniej sami będziemy musieli zabiegać o reklamę, bo użytkownicy Internetu podzielą się między sobą informacją o naszej stronie, linkując do niej na własnych stronach lub profilach społecznościowych. Aby to uzyskać musimy zagwarantować im oryginalność i coś, czego nie znajdą u konkurencji.



Abonamentowe rozliczenie całości działań dotyczących SEO gwarantuje klientom efektywne, długotrwałe działanie na rzecz poprawy ich pozycji i wizerunku w sieci, jednocześnie eliminując niebezpieczeństwo związane z łamaniem wytycznych, a w konsekwencji kary. Widząc jak bardzo zmieniły się standardy SEO w przeciągu ostatnich lat, możemy mieć pewność, że trend ten pozostanie zachowany i wymagania będą coraz bardziej stawiały na jakość oferowanych usług, przez co będzie to coraz trudniejsze, a kary będą coraz surowsze. Dlatego właśnie content marketing jest rzeczą wartą zainwestowania, bo inwestycja ta ze względu na wysoką jakość działania w przyszłości zwróci nam się z nawiązką. Owocem tego będzie duża konkurencyjność naszej oferty na wirtualnym rynku.

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook