Logo Green Frog

 

Tworzenie

Stron Internetowych

Nowoczesne witryny WWW

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Wypełnij Brief

Storytelling

Współczesny marketing opiera się między innymi na oryginalności i zaufaniu. Dowiedz się czym jest storytelling i dlaczego przynosi tak znakomite efekty.

Poligrafia
08 stycznia 2017

Co to jest Storytelling?


 

 

 

 

Obecnie żyjemy w czasach ciągłego spadku uwagi odbiorcy, tzw. attention crash, który jest efektem przesycenia ilością informacji, które otrzymuje na co dzień. Z tego powodu, najlepszym sposobem zwrócenia na siebie uwagi odbiorcy jest opowiadanie historii. Łatwych do zapamiętania i wzbudzających silne emocje.

 

Nie od dzisiaj wiadomo, że dobrzy gawędziarze nie mieli problemu ze znalezieniem publiki. Ludzie łaknęli ich historii, chcieli słuchać i z niecierpliwością oczekiwali na poznanie zakończenia. Pewnie i Ciebie nieraz wciągnęła interesująca opowieść i chętnie słuchałeś, aby dowiedzieć się, jaki będzie jej koniec.

 

Ciekawa opowieść.

 

Storytelling, czyli opowiadanie historii jest też naturalnym sposobem wymiany doświadczeń między ludźmi. Za ich pomocą możemy poznawać innych i utożsamiać się z danymi sytuacjami. Dobrze opowiedziana historia budzi emocje, porywa do działania, nakłania do refleksji. Potrafi wywołać dokładnie przewidziane przez twórcę efekty. Dlatego też coraz częściej storytelling wykorzystuje się w marketingu. Dzięki niemu możemy polepszyć wizerunek, zyskać rozpoznawalność i zainteresować potencjalnego odbiorcę. Wiadomo, że im bardziej oryginalny i interesujący content, tym więcej odbiorców zaciekawi.

 

Nie jest to jednak rzecz prosta do stworzenia, zwłaszcza dla początkujących może okazać się nie lada wyzwaniem. Storytelling wymaga przede wszystkim otwartego umysłu i wyjścia poza szablonowe rozwiązania. Nieoceniona będzie tutaj kreatywność i umiejętność tworzenia treści interaktywnej, angażującej odbiorców. Pamiętaj, wyróżnić Cię może tylko coś nowego. 

 

Storyteling

 

Jak wykorzystać storytelling w marketingu?

 

Przede wszystkim stwórz historię, którą każdy będzie chciał poznać. Do tego możesz wykorzystać kilka chwytów, które będą przydatne w przykuciu uwagi i uwolnieniu emocji odbiorcy. Opowieść, którą będziesz tworzyć powinna być autentyczna i spójna, tak, żeby słuchacz nie uznał jej za naciąganą i nieszczerą. Ważnym elementem jest pomysł, który przykuje uwagę, sprawi, że każdy zapragnie poznać tę historię od początku do końca.


Tworząc naszą historię musimy zastanowić się kogo wybierzemy na jej bohatera, jaką fabułę chcemy stworzyć i najważniejsze - co chcemy przez nią osiągnąć, w jakim celu podejmujemy się tworzenia opowieści.Nasz przekaz może być o marce, właścicielu, produkcie, w zależności od potrzeb czy pomysłu. Można też wykreować bohatera, który będzie występował jako personifikacja naszych usług bądź marki i komunikował się z konsumentami. Dobrze jest też stworzyć jakąś trudność, bądź konflikt, który zostanie pokonany przez nasze uosobienie.

 

Przykładem doskonale zrealizowanego storytellingu, łączącego w sobie powyższe cechy jest Serce i Rozum od Orange, które na pewno zna już każdy.

 

Nie daj się zdekonspirować!

 

Najtrudniejszym, a jednocześnie najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie sprzedaży za pomocą storytellingu jest stworzenie opowieści, która będzie sprzedawać produkt, bez najmniejszego podejrzenia o to, że to jest jej cel. Geniuszem w tej kwestii jest niezaprzeczalnie marka Apple. Jej storytelling skupia się zawsze bezpośrednio na problemie, a nie na produkcie. Przykładem może być "The song", historia opowiadająca o dziewczynie, która odnalazła stare nagranie babci sprzed 45 lat. Nagrane jest tam wykonanie piosenki przez babcię, która nie może spędzić świąt z mężem, bo ten jest w wojsku. Wnuczka postanawia nagrać swój głos obok oryginalnego wykonania babci i robi to za pomocą urządzenia Apple. Potem zostawia płytę babci, która ze wzruszeniem odkrywa co się znajduje na płycie. Warto dodać, że reklama została wyemitowana przed Bożym Narodzeniem. W krótkim czasie obejrzało ją ponad 3 mln internautów.

 

Czas publikacji storytellingu też może grać na naszą korzyść. Z reguły w okresie przedświątecznym, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem ludzie są bardziej refleksyjni. Zatem, jeśli chcemy wywołać w odbiorcy konkretne emocje, możemy wpasować się w okresowo panujące nastroje i akurat wtedy wyemitować naszą reklamę.

 

Tworzenie skutecznych opowieści nie musi być domeną tylko gigantów. Jeśli dobrze zaprojektujemy naszą opowieść, sprawimy, że będzie intrygująca, to możemy być pewni, że nikt nie przejdzie koło niej obojętnie. Pamiętajmy tylko, że najważniejsze w storytellingu jest zaangażowanie odbiorcy.

 

Opowieści, które nie wywołują emocji, nie dotykają realnego życia, nie utożsamiają odbiorcy z poruszanymi tematami, mają niewielkie szanse na przebicie.

 

 

 

Co to jest storytelling?

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone |

Polityka Prywatności

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 889 81 01

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook