Logo Green Frog

 

Tworzenie

Stron Internetowych

Nowoczesne witryny WWW

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Wypełnij Brief

Przygotowanie Kampanii Adwords

Kampania Goggle Adwords, czyli działanie związane z podjęciem odpowiednich, skutecznych kroków promocyjnych w Internecie, których celem jest pozyskanie nowych, ale też stałych i lojalnych klientów.

Poligrafia
25 grudnia 2016

Jak przygotować kampanię Google AdWords?


 

 

 

 

 

Jeśli uznałeś, że kampania AdWords jest właśnie dla Ciebie, czas zapoznać się z podstawowymi terminami i wskazówkami, które pomogą w jej prowadzeniu i rozumieniu.

 

                                                 Google Adwords


Wstęp do kampanii AdWords


Po zapoznaniu się z mechanizmami działania, strukturą i możliwościami, jakie oferuje nam AdWords, warto przejść do działania. Dla większości stworzenie skutecznej kampanii reklamowej wydaje się być rzeczą niezwykle skomplikowaną, jednak przy wskazaniu na konkretne rzeczy i usystematyzowaniu wiedzy, możesz stworzyć ją samodzielnie, bez konieczności korzystania z profesjonalnej firmy. Poniżej znajdziesz informacje o:

 

  • terminologii 
  • jak założyć konto AdWords
  • tworzeniu kampanii AdWords
  • stworzeniu grup reklam
  • tworzeniu reklam
  • doborze słów kluczowych kampanii
  • budżecie


 

1. Terminologia


Kampania Google AdWords – grupy reklam, które zostają ukierunkowane w wybrany segment (lokalizację, klientów etc.) charakteryzujące się wspólnym planem działania i budżetem. Organizowane zazwyczaj zgodnie z oferowanymi kategoriami produktów bądź usługami.


Grupy reklam – oferty, reklamy, słowa kluczowe, którymi operujesz by wyświetlać internautom treści reklamowe, będące przedmiotem ich zainteresowania. Dzięki nim Twoja reklama trafi do odbiorców potencjalnie zainteresowanych produktem, będącym w Twojej ofercie.


Słowa kluczowe – sformułowania opisujące Twoje usługi i produkty. To od nich zależy miejsce i frazy, pod którymi użytkownicy będą mogli zobaczyć reklamę.


Budżet – kwota przeznaczona na prowadzenie kampanii AdWords.


 

2. Jak założyć konto AdWords


Całą przygodę z kampanią AdWords rozpoczynamy od założenia konta. Warto zaznaczyć, że Google ułatwia nam sprawę umożliwiając połączenie konta na domenie gmail.com z kontem AdWords. Tak też czynimy przy logowaniu.

 

 

                                                       Panel Logowania


 

3. Tworzenie kampanii AdWords


Po zalogowaniu od razu przechodzimy do panelu umożliwiającego stworzenie kampanii reklamowej. Na początku będziemy musieli stworzyć ją od początku. Tworzymy więc konto, klikając „utwórz konto”. Po wybraniu jego nazwy, przechodzimy dalej. Teraz czas na stworzenie kampanii, co umożliwi nam kliknięcie w „utwórz pierwszą kampanię”.

 

Utwórz Kampanię

 

Elementy kampanii:

 

  • nazwa - powinna być jasna i prosta, powiązana z segmentem reklamowym. I tak dla sklepu obuwniczego powinniśmy wpisać „sklep obuwniczy”, a nie „choinka”. Jeśli chcesz stworzyć najbardziej standardową reklamę należy ustawić typ jako „tylko sieć wyszukiwania” oraz po prawej stronie kliknąć w „standardowa”.

 

Nazwa Kampanii

 

  • lokalizacja - możliwość ustawienia lokalizacji dla reklamy jest doskonałym narzędziem zwłaszcza w rękach osób działających na rynkach lokalnych. To dzięki temu możesz docierać do osób, które będą zainteresowane. Manipulujesz między krajami, województwami, miastami. Możesz też wykluczać obszary, które Cię nie interesują. Na początku należy wybrać opcję „chcę wybrać samodzielnie”. Później, gdy chcesz pozbyć się danego miasta z obszaru reklamowego, korzystasz z opcji „wyklucz”.

 

Lokalizacja

 

  • budżet - nie polecamy korzystania z domyślnego ustawienia stawki przez Google, bo koszta reklamy wzrosną. Należy wiec korzystać z opcji „samodzielnie ustawię stawki za kliknięcie”. Tu wybieramy stawkę domyślną (kierowaną do pierwszej grupy reklam w kampanii) np. 5 zł oraz budżet dzienny (wydatki dzienne) np. 80 zł. 

 

Budżet

 

 

 

  • harmonogram wyświetlania reklamy - ustawienie czasu wyświetlania reklam ma ogromne znaczenie. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością Twoi użytkownicy nie będą z niego korzystać w środku nocy. Należy więc zwrócić uwagę nie tylko na daty wyświetlania reklamy, ale także godziny. Tak też przechodzimy do „harmonogramu wyświetlania reklam” i dokonujemy stosownych zmian w ustawieniach godzin.

 

 


4. Grupy reklam


Czas na pogrupowanie swojej oferty. Tworzymy grupy reklam zgodnie z kategoriami oferowanych produktów np. „buty damskie”, „buty męskie” oraz jakąś ich specyfikacją np. „buty górskie”. Pozwoli to na wyświetlenie spersonalizowanej reklamy klientowi. Poszukujący butów górskich nie trafią na klapki, a szukający butów męskich na szpilki. Błąd w tym segmencie albo jego pominięcie powoduje poszerzenie wyświetlanego asortymentu, a co za tym idzie – zmniejsza szansę na kliknięcie w reklamę.

 

                          Utwórz Reklamę


5. Tworzenie reklamy AdWords


Dla konkretniej grupy reklam warto mieć przygotowane dwa bądź trzy schematy, by mieć możliwość ich rotowania i porównywania skuteczności. W tym celu w zakładce „rotacja reklam” należy wybrać opcję „równomiernie wyświetlaj reklamy naprzemiennie”. Po pewnym czasie będzie można zoptymalizować je pod względem osiąganych rezultatów.


W danej grupie reklam będziemy tworzyć same reklamy. Nasza uwaga początkowo kierowana jest na reklamę tekstową, w której możesz zawrzeć maksymalnie 95 znaków. Z tego względu nie ma miejsca na wierszyki, opisy i inne. Zazwyczaj staramy się zawrzeć  w nich to, co oferujemy, czyli nazwę produktu, cenę, promocję. Całość powinno zakończyć się słowem zachęcającym do reakcji (kup, sprawdź, zobacz) oraz wykrzyknikiem. 
Dobrze sprawdzają się reklamy rozpoczynające się do wielkich liter oraz te, w  których zawarto pozytywne przymiotniki, jak „wysokiej jakości”, „sprawdzony”, „oryginalny”. 


Warto też manipulować rozszerzeniami, które pozwalają np. na stworzenie bezpośredniego połączenia dla użytkowników wersji mobilnej i szybki, bezproblemowy kontakt z usługodawcą. Dalsze manipulacje możliwe są przez wybranie stworzonej grupy reklam (po lewej stronie) oraz kliknięcie „rozszerzenia reklam” z menu poziomego, które zostanie wyświetlone. Wstawiamy tu np. link do podstrony, za pomocą wyświetlanego przycisku. Umożliwi to przejście użytkownika do konkretnego fragmentu Twojej usługi bezpośrednio z reklamy. Warto wykorzystać tu zakładki takie jak: kontakt, promocje, aktualności, oferta.

 

Grupa Reklam


6. Dobór słów kluczowych


Czyli przechodzimy do słów, po których wpisaniu będą wyświetlały się nasze reklamy. Nietrudno się domyślić, że muszą być one powiązane ze stroną, czy sklepem internetowym i jak najlepiej i najkrócej opisywać ofertę. 


Dodajemy je klikając w zakładkę słowa kluczowe we wcześniej wyświetlonym menu albo na początku – przy tworzeniu grupy reklam. Dobieramy je zgodnie z własną intuicją lub korzystając z podpowiedzi Google. Możemy skorzystać z narzędzia „planer słów kluczowych”, które wskaże nam najpopularniejsze frazy oraz propozycje konkretnie dla naszego produktu. Tu klikamy w „szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam”, uzupełniamy wyświetlone okienka zgodnie z oczekiwaniami. Następnie przechodzimy do edycji  „zmień typy dopasowania”, tu do „dopasowanie do wyrażenia”. Dzięki temu nie będziemy marnować środków wydawanych na reklamę. Można też skorzystać ze słów wykluczających, działających podobnie jak słowa kluczowe. Tę opcję znajdziemy na samym dole zakładki „słowa kluczowe”. Tu dla wyrażenia „buty damskie”, frazą wykluczającą będą np. „buty męskie”. 


Przy wpisywaniu słów kluczowych należy poczuć się jak klient, który szuka produktu. Co wpisze? Właśnie to powinno funkcjonować jako słowo kluczowe u was. Warto skorzystać z pomiaru jakości wybranych słów kluczowych. W tym celu klikamy kolejno:

 

 

  • kolumny
  • dostosuj kolumny
  • atrybuty
  • dodaj (przy "Wyniku Jakości")


Wynik jakości powinien znajdować się w przedziale od 7 do 10.

 

Planer Słów Kluczowych


7. Budżet


Ustalamy stawki za poszczególne reklamy i wpłacamy pieniądze. Tu wpisujemy poszczególne stawki dla konkretnych słów kluczowych i uruchamiamy kampanię. Od tej pory, w przeciągu doby, reklamy będą się pojawiać potencjalnym klientom. 

 

 

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone |

Polityka Prywatności

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook