Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Opinie o firmach

Przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym działania prowadzone w social mediach, będą związane z budowaniem bardzo dobrych relacji z klientami, a także z tworzeniem pozytywnego wizerunku marki w sieci.

Poligrafia
08 stycznia 2017

Jakie korzyści dają negatywne opinie?


 

 

 

 

Każdemu przedsiębiorcy zależy na pozytywnej opinii klientów, a także na otrzymywaniu życzliwych komentarzy, które stanowiłyby wizytówkę firmy. Jednak nierzadko rzeczywistość okazuje się być nieco inna od wyidealizowanych marzeń. Internet daje użytkownikom wiele możliwości, ale źle wykorzystane narzędzia, mogą nie przyczynić się do osiągnięcia sukcesu. Najważniejsze jest to, żeby od samego początku budować pozytywny wizerunek firmy w sieci, a każde potknięcie traktować jako wzbogacające doświadczenie. 

 

Aby być lepiej widocznym w Internecie, warto podejmować działania na wielu jego polach, do których zaliczamy portale społecznościowe, blogi, fora i inne. Przedsiębiorcy, dla których istotne jest niwelowanie dystansu pomiędzy swoją firmą, a jej klientami, decydują się na założenie profili w social mediach. Jednak warto być świadomym tego, że portale społecznościowe to nie tylko miejsca, które ułatwiają lepsze poznanie danej firmy, czy  prowadzenie konwersacji z klientami, ale to również innowacyjna forma księgi skarg i zażaleń.

 

Dlatego warto być przygotowanym na krytykę ze strony klientów, ponieważ mają oni prawo do wyrażania swojej opinii i niezadowolenia. Negatywny komentarz napisany przez nieusatysfakcjonowanego klienta, może zepsuć e - PR firmy. Jednak odpowiednia reakcja, może przysłużyć się, do uzyskania bardzo dobrej opinii na temat firmy wśród klientów, której zdarzają się błędy, ale prowadzone działania, skierowane są w stronę konsumentów. 


Co należy zrobić, aby nie zepsuć e-PRu marki?

 

Przede wszystkim trzeba spojrzeć na swoją firmę krytycznym okiem. Nawet najlepszemu zdarzają się potknięcia. Postaraj się przyjrzeć swojej działalności z boku, dzięki czemu zyskasz dystans do trudnych sytuacji. Zanalizuj też to, w jakim stopniu wywiązujesz się ze składanych obietnic konsumentom. Proste czynności mogą okazać się kluczem w budowaniu renomy firmy. Każdemu przedsiębiorcy przyda się trochę pokory, ponieważ nierzadko Twoja postawa wpływa na relację z klientami. 


Negatywna opinia zamieszczona przez klienta na profilu Twojej firmy, nie musi oznaczać Twojej porażki, jeśli tylko podejmiesz odpowiednie kroki w rozwiązaniu problemu. Należy pamiętać o tym, że social media to miejsce, w którym klienci wypowiadają swoją opinię, wyrażają swoje zdanie na temat danych produktów, wystawiają oceny towarom, ale również pracownikom firmy.

 

 

Pamiętaj o tym, że krytyka krytyce nierówna

 

Świat wirtualny podobnie jak świat rzeczywisty, rządzi się swoimi prawami. Tak samo jak w otaczającej nas rzeczywistości możemy spotkać osoby nieżyczliwe i takie które czekają aż popełni się błąd, tak też jest w Internecie. Prowadząc działalność internetową nierzadko spotkasz się z tzw. hejtem, czyli nieprzychylnym, obraźliwym komentarzem, który może się mieć nijak do sytuacji.

 

Czasami internauci po prostu czerpią satysfakcję z tego, że zepsują komuś opinię, czasami konkurencja podejmuje nieetyczne działania i umieszcza niepochlebne informacje na temat innego przedsiębiorstwa. Niezadowoleni klienci, którzy mają wątpliwości, co do profesjonalizmu obsługi czy towarów, również komunikują o tym na profilu danej firmy. Decydując się na założenie profilu firmy w mediach społecznościowych, należy dobrze się do tego przygotować, przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że jest to miejsce tworzone przede wszystkim dla klientów i to oni są współtwórcami Twojego profilu.

 

Zamieszczając na swoim profilu wpisy, należy je odpowiednio zanalizować i zastanowić się nad ich wartością merytoryczną. Warto uczyć się na błędach innych, dlatego zobacz jak inne firmy prowadzą swoją działalność w mediach społecznościowych i wyciągaj wnioski. Przed zdecydowaniem się na opublikowanie treści w Internecie, zastanów się jakie reakcje mogą one wywołać u internautów. Drobne potknięcia czy nieporozumienia można szybko załagodzić i zdobyć przychylność klientów. Dobrą firmę rozpoznaje się po tym, jak rozwiązuje problemy i czy jest nastawiona prokonsumencko.

 

Rozwiązuj problemy

 

Monitoruj swój wizerunek.

 

Przed wybraniem odpowiedniego asortymentu czy usług, internauci odwiedzają profile firm, z których mogą wywnioskować to, jak działa dane przedsiębiorstwo, jak firma traktuje klienta, jakie komentarze i oceny wystawiają inni użytkownicy i jakie są reakcje przedstawicieli firmy na nieprzychylne komentarze. Dlatego ważne jest to, by nie pozostawiać krytyki bez odpowiedzi, należy wykazać zainteresowanie konsumentom i zająć się zgłaszanymi kłopotami. Dobrze przygotowana strategia antykryzysowa pomoże Ci zniwelować ilość niepochlebnych komentarzy, wystarczy, abyś regularnie podejmował działania związane z ciągłym monitorowaniem opinii o marce w Internecie. Warto abyś pamiętał również o tym, by być w stałym kontakcie z osobami zajmującymi się odpowiednim PR Twojej firmy i kierowaniem profilami portali społecznościowych, przyczyni się to do podejmowania szybkich i skutecznych działań w sytuacjach, które mogłyby zaszkodzić wizerunkowi firmy. Należy też wcześniej przygotować odpowiedzi, które będzie można zamieszczać na profilu, dzięki czemu zaoszczędzisz czas i szybciej będziesz mógł udzielić odpowiedzi na zapytania klientów. Warto zadbać też o gotowe narzędzia rekompensaty, którymi mogą być zniżki i rabaty.


Należy pamiętać o tym, że w dobie globalizacji internetu, informacje rozprzestrzeniają się w bardzo szybkim tempie. Jednak to stwierdzenie nie powinno być hamulcem w działaniu, ale napędem, dzięki któremu firma zyska nowych, stałych i lojalnych klientów. W tym miejscu należy również podkreślić to, że ciągła i systematyczna praca, przyczyni się od uzyskania stabilnej pozycji na rynku.

 

 

Negatywne Komentarze

 


Co zrobić gdy negatywny komentarz pojawi się na profilu firmy?

 

Należy błyskawicznie przeprosić klienta i pokierować go do działu, który zajmuje się rozwiązywaniem tego typu problemów, najczęściej funkcję te spełnia dział obsługi klienta. Jednak same przeprosiny nie wystarczą, puste słowa również nie przyczynią się do skutecznego rozwiązania problemu. W każdej sytuacji można postawić się na miejscu konsumenta i zdecydować o tym, w jaki sposób chcielibyśmy zostać potraktowani. Można przypuszczać, że zawiedziony klient oczekuje zrozumienia i rekompensaty, myślę, że takiego zachowania od pracowników firmy, oczekiwałby każdy z nas. Następnie ważne jest to, by poprosić niezadowolonego klienta o kontakt w wiadomości prywatnej po to, by nie angażować w daną sprawę innych użytkowników i by poznać szczegóły sprawy, zapoznać się z dokumentacją czy z danymi klienta.

 

Każda skarga, reklamacja klienta, powinna zostać potraktowana indywidualnie. Ważne jest też, by każda taka sprawa zakończyła się porozumieniem. Gdy sytuacja zostanie wyjaśniona, warto zamieścić informację na profilu firmy o tym, że problem został rozwiązany.Social media służą interakcji i budowaniu wizerunku firmy. Doświadczenie i lojalność klientów, zyskuje się poprzez radzenie sobie z trudnymi sytuacjami. Życie każdego z nas składa się ze wzlotów i upadków, ale to one wzbogacają nasze doświadczenia. Najważniejsze jest to, jak i czy się podniesiemy oraz to jakie wyciągniemy wnioski na przyszłość. Należy ciągle iść do przodu i się nie poddawać. Warto pamiętać o tym, że tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. Gdyby życie było usłane różami, byłoby monotonne i bez wyrazu, dzięki przeciwnościom, którym trzeba stawić czoła, ludzie są silniejsi i odważniejsi. 


Decydując się na założenie profilu w mediach społecznościowych trzeba być przygotowanym na kryzysowe sytuacje oraz należy uzbroić się w cierpliwość i spokój. Świat należy do odważnych, dlatego jeśli chcesz osiągnąć sukces, nie cofaj się, tylko małymi, lecz zdecydowanymi krokami, skracaj dystans jaki dzieli Cię od uzyskania wyznaczonego celu.

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook