Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Na czym polega reklama natywna

Współczesna reklama musi charakteryzować się czymś więcej niż przedstawieniem produktu lub usługi w sposób bezpośredni. Skuteczną i ostatnio popularną techniką jest reklama natywna.

Poligrafia
15 stycznia 2017

Czym jest Reklama Natywna i na czym polega?


 

 

 

 

Zastanawiając się nad rolą reklamy we współczesnym świecie, warto przyjrzeć się jej rodzajom, ponieważ coraz częściej w naszym otoczeniu spotykamy się z różnymi technikami manipulacyjnymi, podejmowanymi przez producentów reklam.
Reklama natywna to rodzaj reklamy nieinwazyjnej, która idealnie wpisuje się w treść, tworząc z nią spójną całość. Z tą formą reklamy mamy do czynienia nie tylko w artykułach czy wywiadach, ale również w social mediach czy infografikach.

 

Warto jednak przejść do wyjaśnienia tego, czym jest reklama natywna. Należy zaznaczyć, że nie należy jej mylić z typowym artykułem sponsorowanym, ponieważ podejmowany w niej temat, nie dotyczy jedynie promocji produktu czy usługi, a tworzona treść jest wartościowa i fachowa. Reklama natywna nie przekonuje klienta do zrobienia zakupów danego asortymentu, ale zaskakuje go, zachęca do refleksji. Nie przekonuje też o zaletach i korzyściach płynących z zainwestowania w daną rzecz. Gwarancja poprawy jakości życia i zyskania większej satysfakcji w życiu codziennym, nie jest już głównym celem producentów reklam. Dlaczego? Ponieważ wielu odbiorców jest świadomych stosowanych technik manipulacyjnych.

 

Zaskakująca, zachęcająca do refleksji, kompatybilna z całością.


W czasach, gdy jesteśmy z każdej strony atakowani przez reklamy, zaczynamy ich nie zauważać, dlatego powstają coraz to inne rozwiązania, których celem jest zachęcenie klienta do wgłębienia się w prezentowaną treść. Gdy na konsumentów nie działają dotychczasowe chwyty reklamowe, należy zadbać o dostarczenie odbiorcom nowej, innej jakości. O ile reklama jaką znamy, działała poprzez oszołomienie, otumanienie konsumentów, o tyle reklama natywna, ma skłaniać do zastanowienia. 


Ukryty, umiejętnie przechwycony przekaz promocyjny, może zagwarantować osiągnięcie lepszych efektów, od reklamy wyróżniającej się jedynie swą formą.
 

 

Reklama Natywna - INFOGRAFIKA

 

 

 

Zawartość reklamy natywnej jest cenna i wartościowa.

 

Reklama natywna ma zapewnić konsumentom uzyskanie odpowiednich doznań zmysłowych i wrażeń, powinna w dyskretny sposób kreować ich potrzeby i nie sprawiać wrażenia nachalnej. Odbiorcy powinni być nieświadomi tego, że są pod wpływem reklamy. Dlatego nierzadko konsumenci zdają sobie sprawę, że reklama natywna może otaczać ich w każdym miejscu, zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Lokowany produkt w serialach może być niezauważony przez zaangażowanych obserwatorów, śledzących losy bohaterów. Co się z tym wiąże? Mimowolnie po chwili relaksu przed telewizorem, odbiorcy treści wybiorą się do sklepu i kupią te same produkty spożywcze, które znalazły się na kuchennym blacie bohaterów telewizyjnych. Warto zaznaczyć to, że oglądając filmy czy inne programy telewizyjne, często zatapiamy się w prezentowany świat, dokonując pełnego utożsamienia z przedstawianą rzeczywistością i znajdujemy się na nizinach myślowych, tym samym odcinając się od krytycznego, refleksyjnego myślenia.

 

Powrót do przeszłości.

 

Pionierem w tworzeniu reklamy natywnej jest David Ogilvy. Zaprojektował on kampanię reklamy piwa Guinnes, ale nie poprzez posłużenie się sloganem: zachęcamy do kupienia piwa najlepszej jakości, tylko poprzez skojarzenie piwa z ostrygami i zastosowaniu unikalnych opisów ostryg z sugestią zachęcającą do popicia ich piwem najlepszej jakości. 

 

Reklama natywna, a podprogowa.

 

Reklama natywna nie jest reklamą podprogową. Ta pierwsza przekazuje rzetelną treść i jest kompatybilna z całością, natomiast ta druga, wpływa na podświadomość odbiorcy, przekazując mu migawkowe informacje audiowizualne, których umysł nie jest w stanie przetworzyć. 
James Vickary jako pierwszy zastosował eksperyment wpływu ukrytego obrazu na ludzką podświadomość, a użyte przez niego napisy podczas wyświetlanego filmu brzmiały: eat popcorn and drink coca-cola, jak pewnie się domyślacie, skutkiem był wzrost sprzedaży tych produktów.

 

Reklama, a świadomość odbiorców.

 

Odbiorcy reklam są świadomi tego, że poddawani są manipulacji, sprawia to, że decydują o tym, co oglądają, lub co czytają. Jeśli nie podoba im się artykuł sponsorowany, nie czytają go do końca. W czasach gdy każdy ma dostęp do informacji, stosowanie pewnych technik nie jest skuteczne, ponieważ konsumenci coraz częściej wiedzą z jakiej strony i czym są atakowani. Jednak gdyby konsument przez cały czas znajdował się na wyżynach umysłu i wszystko poddawał krytyce, umieszczanie reklam nie miało by sensu.

 

W tym miejscu warto przypomnieć sobie znaną teorię Alfreda Schütza wybitnego socjologa, która mówi o tym, że umysł człowieka jest metaforą nierównego terenu, co to oznacza? Nierzadko umysł ludzki znajduje się w dolinie, człowiek nie zastanawia się nad zjawiskami, nie podejmuje refleksji i w prosty sposób poddaje się manipulacji. Tym samym, momentów gdy człowiek jest świadomy i znajduje się na wyżynach umysłu, jest zdecydowanie mniej.

 

Reklama natywna wiąże się z innym poziomem zdobywania klientów. Pomimo tego, że działa niezauważalnie i często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że mamy do czynienia z reklamą, to prezentowane przez nią treści, które należy traktować jako przekaz, na który składają się: sekwencje słów, ale też forma, są kreatywne, fachowe i unikatowe.
 

 

 

Reklama Sony
 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook