Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Na czym polega audyt seo

Audyt Seo to wykonanie analizy prowadzonych działań w Internecie, zapoznanie się z prawidłowymi i źle wykonanymi czynnościami, a także lepsze poznanie swojej strony internetowej i tego jak funkcjonuje w sieci.

Poligrafia
25 grudnia 2016

Na czym polega Audyt SEO?


 

 

 

 

O mocy SEO przekonaliśmy się już wielokrotnie. W końcu pozycja naszej witryny w wyszukiwarce oraz jej optymalizacja nie pozostaje bez znaczenia dla ilości wyświetleń, a co za tym idzie, ilości osób, które trafiają na naszą stronę.


By usprawnić działanie serwisu, dowiedzieć się, które działania przynoszą rezultaty, a które będzie trzeba poprawić – warto zlecić bądź samemu wykonać audyt SEO. Tak jak i w firmie, będzie on miał na celu znalezienie słabszych punktów i wdrożenie działań, mających na celu usprawnienie działania strony w odniesieniu do Google’a i użytkowników.

 

 

                                       Audyt Seo INFOGRAFIKA

 


Schemat wykonania audytu:

 

 

  • analiza dotychczasowych działań;

 

  • znalezienie luk i błędów; sprawdzenie, który z elementów działa najlepiej;

 

  • stworzenie planu dalszych działań ukierunkowanych na konkretne pozycje;


Podczas opracowywania nowej strategii, musimy zwrócić uwagę nie tylko na indeksujące roboty, ale przede wszystkim na użytkownika, który powinien czuć się na stronie swobodnie, korzystając z przejrzystego i intuicyjnego interfejsu.


Krok 1


Analizujemy słowa kluczowe, zapytania, linki odsyłające, aż wreszcie zachowanie użytkowników na tle dnia, tygodnia, miesiąca. Znajdujemy ewentualne problemy, zwracamy uwagę na widoczność strony w Google.


Krok 2


Czyli wyniki wyszukiwania. Patrzymy na sąsiadów, na to jak prezentują się meta opisy, a przede wszystkim zwracamy uwagę na to, co stronie może zaszkodzić. Pamiętajmy, że powinna działać niezależnie od usterek, jakie mogą mieć stosowane technologie. 

 

Krok 3


Działamy na własnym podwórku. Staramy się wzmocnić pozycję poprzez samodzielne działania. Tu sprawdzi się linkowanie wewnętrzne, czyli odsyłacze do własnych artykułów i treści. Kolejną kwestią jest niepowtarzalny adres URL, w którym powinna pojawić się fraza kluczowa, dla której został stworzony artykuł. 


Niemniej ważną kwestią jest jej powtórzenie w kilku akapitach. Jednak co za dużo to niezdrowo – w zupełności wystarczą dwa trzy razy na każdy akapit. Z kolei ten powinien odznaczać się od reszty nagłówkiem, w którym warto zamieścić wspomnianą frazę. Możemy odmieniać, dodawać inne słowa, tak by było atrakcyjnie dla użytkownika, ale też robota, mającego wpływ na uzyskaną przez nas pozycję. Jednym zdaniem – korzystamy z hX.

 

 

                                                       Koszty Audytu


 

Koszty audytu SEO


Nie ma się co oszukiwać. Audyty nie są rzeczą tanią. Analiza przeprowadzona przez specjalistę z doświadczeniem będzie kosztem minimum tysiąca złotych. Oczywiście – możemy znaleźć tańsze oferty, ale początkujący w branży może pominąć niektóre z istotnych działań lub wykonać zlecenie niezbyt wnikliwie.
Nie da się jednoznacznie określić ceny, jaką przyjdzie nam zapłacić. O wszystkim zadecyduje branża, w jakiej się poruszamy, obszerność strony, a także czas, jaki już istnieje. W końcu im dłużej, tym dłuższą historię i błędy mamy do odnalezienia.


Samodzielny audyt SEO


Jest możliwy do przeprowadzenia, a co najważniejsze: nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jeśli masz już podstawowe pojęcie o działaniu poszczególnych mechanizmów, wystarczy Ci nieco cierpliwości i dość sporo czasu. Od czego zacząć i co sprawdzać?


- wyszukiwarka


Czyli sprawdzamy jakie miejsce zajmuje nasza strona po wpisaniu frazy kluczowej, dla niej wybranej. Dodatkowo patrzymy, jakie zapytania kierują do nas największą część użytkowników. 
Ważnym elementem będzie też opis meta description, który nie może powtarzać się w obrębie strony i powinien zawierać frazę bądź słowo kluczowe.


- strona


Na własnej stronie będziemy mieli więcej do roboty. Należy zwrócić uwagę na to, czy pozycjonowanie pod daną frazę nie powtarza się dla kilku artykułów – jeśli tak, należałoby to jak najszybciej zmienić, by skierować ruch do jednego źródła, a nie walczyć samemu ze sobą. 


Kolejną kwestią jest unikalność tytułów i adresów URL, w których powinny pojawić się wybrane słowa kluczowe. 


Pisząc teksty, artykuły – cokolwiek, co znajduje się na Twoim serwisie, zwróć uwagę na unikalność treści. Wszystko, co zostało skopiowane z innego serwisu lub przypomina użyty już gdzieś tekst, powinno zostać zamienione na Twoje własne – autorskie. Następny element to stosowanie nagłówków o zróżnicowanej wartości. Czy w ogóle są, a jeśli są – czy pojawia się w nich słowo kluczowe. Oczywiście nie musi być ono obecne w każdym z dostępnych akapitów, ale warto zastosować takie działanie, wraz z odmianą danej frazy. Nie trzeba chyba przypominać, że obiecujący tytuł musi mieć coś wspólnego z treścią, jaka zostanie pod nim umieszczona. 


Stosowaną przez wielu strategią jest linkowanie wewnętrzne, czyli wstawienie odnośników do naszych treści w danym artykule. Decydując się na taki krok, sprawdźmy, czy linki nie będą pomijane przez roboty Google’a – atrybut nofollow mówi o tym, że są bez znaczenia, gdy go nie ma – link jes dofollow i zostaje zauważony przez algorytm.
Do przejrzenia pozostają nam obrazki, a te nie powinny hamować ładowania strony. Warto zwrócić uwagę na to, czy wszystkie zastosowane obrazki mają wymiar zgodny z szablonem strony, czy wyglądają dobrze, a przede wszystkim, czy dobrze został skonfigurowany ich opis alternatywny, w którym również powinna pojawić się fraza kluczowa.
Ostatnim elementem powinna być mapa strony oraz plik robots.txt wgrany w stronę, który pozwoli na prowadzenie na niej działań.

 

 

                                                       Samodzielny Audyt

 

 

Kiedy zrobić audyt SEO?


Pytanie możemy uznać za kluczowe, bowiem niektóre momenty są lepsze od innych, a gdy działanie wymaga dużej ilości pracy i ewentualnych nakładów finansowych, warto wstrzelić się w odpowiedni moment.


- przed stworzeniem strony


Tutaj bazujemy na prototypie tego, co będziemy chcieli wrzucić do sieci. Niemal niemożliwe jest zanalizowanie treści i całości witryny bez pomocy specjalisty. W końcu nie możemy korzystać z tradycyjnych rozwiązań i opierać się na faktach i realnych zachowaniach użytkowników, a jedynie na przypuszczeniach, jakie będą wynikały z konstrukcji serwisu.
Przeprowadzenie audytu na tym etapie może pomóc się wystrzec podstawowych błędów już na starcie.


- po utworzeniu witryny


Decydując się na audyt po opublikowaniu strony, musimy liczyć się z wydatkami na poprawki. W przeciwnym razie nie będzie miał większego znaczenia, bowiem informacje pozyskane w ten sposób nie będą wykorzystywane.


W znacznej części to, co uda nam się pozyskać będzie dotyczyło technicznej strony serwisu i ewentualnych, drobnych wskazówek do dalszego publikowania.


- przed i po wprowadzeniu zmian


Decydując się na przebudowę, połączenie kilku serwisów, wprowadzenie znacznych zmian lub ingerencję w wygląd, warto wykonać audyt przed i po takich działaniach.
Pozwoli nam na określenie, czy było warto, zanalizować popularność serwisu.
Audyt wykonany przez modyfikacją może pozwolić na naprowadzenie nas na treści, których będą szukali użytkownicy i skierować w tę stronę dalsze zmiany.


- pozbądź się problemów


Czasem zdarza się, że wpadniemy w tarapaty. Słusznie albo i nie, dzięki przemyślanemu planowi, który nie wypalił albo decyzji chwili. Aby posprzątać bałagan i wrócić do łask, musimy dowiedzieć się co szkodzi i usunąć treści, linki bądź obrazki.


- coś nowego, czyli rozpoczynamy współpracę


Warto dowiedzieć się na czym stoimy, gdy rozpoczynamy pracę z nowym klientem, przejmujemy nową witrynę. Audyt pozwoli nam zapoznać się z dotychczasowymi działaniami i ich skutecznością, a także konkurencją, z którą przyjdzie się mierzyć w najbliższym czasie.


Audyt i po audycie


Pamiętaj, że sam audyt w sumie nie da Ci nic oprócz wskazówek, co należy zrobić. Poprawnym pytaniem byłoby więc, jakie efekty dadzą wprowadzone na tej podstawie zmiany.


Kiedy dowiesz się, co poprawić, co działa, a co szkodzi, powinieneś przejść do realizacji zaleceń. Dotyczy to zarówno starszych treści, jak i tych, które dopiero zostaną opublikowane. Stworzona strategia powinna być wdrażana powoli i systematycznie. Nie możemy oczekiwać spektakularnych rezultatów po kilku godzinach od paru kliknięć myszką. Jednak już tygodnie i miesiące wykażą większy ruch z sekcji oznaczonej jako organic, co będzie sygnałem, że wszystko idzie w dobrym kierunku.


Pamiętajmy, że działania seo nie są dane raz na zawsze, a za jakiś czas, warto będzie zapoznać się z najnowszymi trendami i nieco zmodyfikować to, co robiliśmy dotychczas. Monitoruj postępy, sprawdzaj słowa kluczowe, baw się w analizę linków, jakie wychodzą z Twojej witryny i jakie do niej kierują. W końcu strony o charakterze erotycznym nie przysporzą dobrej marki dla Ciebie i Twojego przedsięwzięcia. 


Wybór osoby prowadzącej audyt


Jeśli zdecydowałeś się na zlecenie audytu osobie z zewnątrz, przekonaj się o jej kwalifikacjach. W końcu nie chcesz przepłacać za coś, co możesz zrobić sam. 
Tak więc – zapytaj o doświadczenie w takich działaniach, a przede wszystkim efekty danej osoby. Kolejną kwestią, na jaką warto zwrócić uwagę jest określenie zakresu prowadzonych działań oraz czas, jaki zostanie poświęcony na analizę. Profesjonalista powinien powiedzieć Ci też, czego można spodziewać się po analizie, ile średnio więcej wejść można uzyskać, jak wygląda jego praca na tle konkurencji. 
Tak jak wszędzie – tu też istnieją rywale w branży. Wybierz tego, który coś sobą reprezentuje. Zapłać za coś, z czego skorzystasz. 

 

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook