Logo Green Frog

 

Tworzenie

Stron Internetowych

Nowoczesne witryny WWW

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Wypełnij Brief

Linki Dofollow i Nofollow

Liknkowanie dofollow i nofollow, czyli co kryją w sobie te słowa i jakie mają znaczenie dla prowadzonych działań w sieci, których efekty są zależne od wyszukiwarki Google.

Poligrafia
25 grudnia 2016

Czym są linki dofollow i nofollow?


 

 

 

W końcu przyda się jasne i proste wyjaśnienie obydwóch pojęć, krążących w tekstach o tematyce pozycjonowania nad wyraz często. Tak więc: z czym to się je oraz jak stosować linkowanie nofollow.


Nofollow i dofollow


Są to określenia linków, które mają za zadanie określić rolę odgrywaną przez zamieszczony odnośnik. Dla samego odbiorcy nie mają większego znaczenia, bowiem na pierwszy rzut oka nie sposób ich odróżnić. To, co zobaczy Twój odbiorca, zawsze będzie takie samo, funkcjonalne, tak by mógł kliknąć w Twoją propozycję.


A więc diabeł tkwi w szczegółach. Różnica w linkowaniu to tak naprawdę różnica na poziomie robota Google’a, który albo zwróci uwagę na link, albo go pominie. W przypadku stosowania linku dofollow, to co zostało wstawione w odnośnik czerpie korzyści z rankingu strony, na której się pojawiło. Dzięki temu można zyskać lepszą pozycję w wyszukiwarce, ale także wiele stracić. W przypadku zbyt dużej ilości linków dofollow, o zróżnicowanej tematyce, wyszukiwarka może uznać Twoją stronę za źródło spamu. Tak więc, używając tego atrybutu postaraj się, by były to wyłącznie wartościowe, związane z tematem pozycje.

 

 

                                                       Linkowanie


 

Link nofollow jest środkiem, który pozwala na ominięcie fragmentu przez robota Google’a, który uzna, że nie warto zaprzątać sobie nim głowy. Zwyczajnie nie podąży podaną ścieżką, a zignoruje przekierowanie. Można więc powiedzieć, że nie będzie miał on wpływu na pozycję strony, na której został zamieszczony, a także na wartość tej, do której kieruje.


Jednak zdania są podzielone. Obecnie mówi się, że linki nofollow nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce, jednak mogą być cennym źródłem dla urozmaicenia naszych odnośników rozrzuconych w sieci. Tak więc, przy umiejętnym zastosowaniu, można dzięki nim skoczyć o kilka oczek w górę.

 

Jak sprawdzić atrybut linku?


Każdy link, który nie jest nofollow, jest dofollow. Tak więc, jeśli nie został dodany atrybut nofollow, link pozostaje ustawiony domyślnie – dofollow. Można sprawdzić to w samym linku, jakim jesteśmy zainteresowani. 
W sieci także możemy zorientować się, jaki atrybut ma widoczny link. Wystarczy kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy i wybrać „zbadaj”. Pojawiające się okienko, zaznaczy kod wybranego odnośnika. Jeśli znajdziemy w nim „nofollow”, jest – jak nietrudno się domyślić – nofollow. Każdy inny pozostaje pełnowartościowym dofollow. 
Parametry możemy sprawdzić także automatycznie – korzystając z wtyczek do poszczególnych przeglądarek, które po wejściu na wybraną stronę, poinformują o klasie linku.


Jak wstawić nofollow do linku?


Wystarczy dodać ref=”nofollow” do wybranego linku.
Możemy zrobić to przy pomocy wtyczki instalowanej np. w WordPressie albo ręcznie, wstawiając fragment tuż przed zamknięciem nawiasu prostokątnego w linku.


Kiedy używać nofollow?


Linki nofollow mogą być używane zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie, jednakże warto dowiedzieć się, kiedy używać takiego rozwiązania.


Linkowanie do podstron, które nie muszą być indeksowane przez wyszukiwarki.


Zdecydowana większość z nas, ma na swoich witrynach podstrony, które nie są najważniejsze. W schemat wpisują się tu wszelkiego rodzaju regulaminy, formularzy, dodatków etc. Pisząc o którymś z powyższych i podpowiadając czytelnikowi, gdzie szukać takich informacji, warto zastosować nofollow.

 

 

                                                       Podstrony


 

Reklamy i linki płatne


Będzie to jasny sygnał, że link nie pojawił się na stronie naturalnie i nie chcemy by miał na nią jakikolwiek wpływ. Problemem może okazać się zastrzeżenie w zawartej przez nas umowie, gdzie kontrahent chce, by zamieszczony link był dofollow. Wtedy nie ma rady.


Niekorzystne strony


Piszesz o czymś, chcesz podać przykład, równocześnie wiedząc, że strona nie jest godna zaufania, pojawiają się na niej niechciane treści albo w przyszłości może taka się stać? Postaw na nofollow i nie martw się o nic więcej.


Komentarze


Tu w większości wypadków parametr ustawiony jest automatycznie. Nie warto ufać swoim gościom, którzy niejednokrotnie stosują link jako stopkę swojej wypowiedzi. Niestety w większości wypadków ustawiony jako dofollow, mógłby zdziałać więcej złego niż dobrego. Tak więc – wszystkie księgi gości, fora, komentarze, miejsca, w których publiczność działa na własną rękę, powinny być nofollow (dla Twojego bezpieczeństwa i wygody). W końcu rzesze spamerów nie śpią!

 

 


Nofollow w kilku zdaniach


Nofollow będzie przede wszystkim zabezpieczeniem od spamerów i niechcianego spadku Twojej pozycji z powodu obniżenia jakości treści na stronie.
Nie oznacza to jednak, że wykorzystywany przez Ciebie na zewnątrz serwisu nie przyniesie rezultatów. W końcu zamieszczony w odpowiednim miejscu, gdzie będzie związany z tematem i zainteresowaniem czytelnika – będzie generował ruch i wpływał na poprawę pozycji w wyszukiwarce. 

 

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone |

Polityka Prywatności

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 889 81 01

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook