Logo Green Frog

 

Tworzenie

Stron Internetowych

Nowoczesne witryny WWW

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Wypełnij Brief

Jak tworzyć opisy produktów

Jak tworzyć opisy produktów, czyli artykuł związany z tematem tworzenia kreatywnych, nowych treści, od których jakości, zależy pozyskanie nowych i stałych klientów.

Poligrafia
25 grudnia 2016

Jak tworzyć opisy produktów?


 

 

 

Internetowa działalność opiera się przede wszystkim na szybkim i skutecznym zachęceniu odbiorcy do zakupu oferowanego przez przedsiębiorcę towaru. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że coraz chętniej sięgamy po urozmaicone formy przedstawienia produktów. Początkowo wystarczyły same zdjęcia, dziś oferujemy obraz w pełnym wymiarze, filmiki, prezentacje, testy, wszelkiego rodzaju porównania, a multimedia wciągane są w pełną prezentację pozycji. Jednak zarówno dla konsumenta, jak i Google’a najważniejszy pozostaje podstawowy przekaz, czyli tekst. To on warunkuje postrzeganie strony internetowej przez wyszukiwarkę, a przyciągnięty wcześniej klient, czytając decyduje się na zakup lub opuszczenie witryny.

 

 

                                                     Ocena Treści


 

Jak Google ocenia treść na Twojej stronie?

                                                  
Nie bez powodu zaleca się tworzenie własnych opisów produktów, pisanie na stosunkowo nowe tematy i wszelkiego rodzaju zabiegi, które mają odciągnąć nas od stosowania wcześniej publikowanych już zdań. 


O ile dla wielu z nas powielanie jest sprawą oczywistą i występuje wtedy, gdy jeden i drugi tekst wyglądają tak samo, to Google ma bardziej zaawansowane i wyszukane metody sprawdzające. Pod uwagę brane są akapity, ich długość, występujące słowa i ich synonimy, znaki interpunkcyjne, kolejność. To te informacje wpływają na stworzenie procentowego podobieństwa poszczególnych stron. Później możemy przejść do tego, która z witryn była pierwsza, a która tylko skopiowała i sparafrazowała informacje. Tu już nieomylny Google może się pomylić. Brane są pod uwagę daty tworzenia, zaufanie, jakie strona WWW zdobyła w przeszłości, a także inne czynniki.


Ostatnim czynnikiem, o którym zapominamy tworząc teksty pod wyszukiwarkę jest to, że ich odbiorcą ma być Twój użytkownik. Pisanie rzeczy, które jego zainteresują, będą przydatne i zachęcą do pozostania na stronie, przysporzy wielu korzyści. Statystyki typu czas pozostania na stronie, zainteresowanie Twoją publikacją, linkowanie do niej itd. są brane pod uwagę podczas oceniania serwisu przez wyszukiwarkę. Tak więc, zamiast głowić się nad tym jak oszukać stosowane algorytmy i zabezpieczenia, po prostu postaw na treść wysokiej jakości, biorąc pod uwagę unikalność tematu i informacji w nim zawartych.

 

 

                                                     Tworzenie Opisów


 

Tworzenie opisów do sklepu internetowego


Teraz już rozumiesz, dlaczego warto popracować nad stworzeniem własnych opisów produktów. Niestety w większości wypadków, właściciele takich serwisów, zwyczajnie kopiują informacje podane na stronie producenta. W rezultacie x sklepów ma taką samą treść, a jedyne czym podstrony różnią się od siebie to cena, szata graficzna, bo i zdjęcia zazwyczaj są te same.


Na domiar złego, trzeba wziąć pod uwagę koszty takiego przedsięwzięcia. Ceny za opisy wahają się od złotówki do pięciu, a w przypadku skomplikowanych przedmiotów, możemy zapłacić nawet dwukrotnie tyle. Branża, dostępność informacji i cena wyznaczona przez copywritera, a także jego doświadczenie będzie odgrywało kluczową rolę w wycenie. Oczywistym jest, że im więcej przedmiotów masz na stanie, tym więcej zapłacisz. Dlatego warto zabrać się za systematyczną i regularną pracę, rozkładając koszty na mniejsze okresy. 


Tworząc opis, pamiętaj, że jest to krótka, treściwa informacja zachęcająca do zakupów. Staraj się nie tworzyć książki na temat butów, czy narzędzi, a podać to, co niezbędne. Określa się, że dobry i zwięzły opis mieści się w przedziale 1000 – 3000 znaków ze spacją, i tego warto się trzymać, także ze względu na koszty.

 

 

                                                     Ochrona Własności


 

Chroń swoją własność


Stworzona dla Ciebie bądź przez Ciebie treść jest własnością i trzeba ją chronić. Wpisywanie poszczególnych zdań w wyszukiwarkę niekoniecznie się sprawdza, zwłaszcza, gdy kopia byłaby bardziej zmodyfikowana. 


Aby chronić swoje zasoby, warto skorzystać z narzędzia takiego jak Copyscape. Wykupienie pakietu Premium w tym przypadku jest jak najbardziej uzasadnione, ponieważ dostęp do autorskiego systemu weryfikacji pozwoli nam na odnajdywanie stron ze zbliżoną do naszej treścią. Jak na tacy, niezależnie od długości treści, za jedyne 5 centów za tekst, dostaniemy wykaz adresów, pod którymi znajdują się potencjalne plagiaty. 
Co ciekawe, możemy skusić się na użycie przygotowanych przez serwis ostrzeżeń o zakazie kopiowania treści i ochronie ich przez Copyscape, co z pewnością odstraszy potencjalnych złodziejaszków. 

 

 

                                                     Unikaj Błędów


 

Wystrzegaj się błędów


O ewentualnych plagiatach decyduje nie tylko treść, ale także linki, a raczej informacje w nich zawarte. Zobacz, czego się wystrzegać przy tworzeniu stron i podstron:

 

 

  • informacja o produkcie w wielu adresach – w przypadku, gdy produkt należy do wielu grup, lepiej z niej zrezygnować bądź zastosować strony kanoniczne;

 

  • linki partnerskie – tu dodając # przed ciągiem znaków pozbywamy się problemów ze strony Google’a;

 

  • duże części opisów – jeśli produkt jest w wielu miejscach, warto zdać się na skróconą wersję opisu;

 

  • wersja do druku – aby uniknąć duplikatów stosujemy wspomniane strony kanoniczne;

 

  • adresy stron – czyli WWW i bez WWW, tu warto skorzystać z przekierowania 301;

 

Drobne zmiany pomogą w daniu sygnału, że strona nie jest kopią, a oryginałem.

 

 

 

                                                                                                       Kopia Strony


 

Gdy znalazłeś kopię strony


Jeśli zdarzyło się, że ktoś skopiował Twoje treści, a Ty to znalazłeś, nie pozostawiaj sprawy bez echa.

 

 

  • napisz do autora strony z prośbą o zaprzestanie takich działań i usunięcie treści/podanie źródła. Warto wspomnieć o normach prawnych, jakie obowiązują w tym art. 34, art. 115.1 i art. 115.2.

 

  • zgłoś sprawę Google’owi, który usunie taką stronę bądź podstronę, dzięki przesłanemu przez Ciebie formularzowi DMCA;

 

  • wyślij informację o zdarzeniu firmie hostingowej;

 

  • można próbować działać na własną rękę, w sądzie, jednak jest to długa i żmudna droga (co nie znaczy, że nieskuteczna).


A przede wszystkim – sprawdzaj, co jakiś czas to, co publikujesz. Nie codziennie, nie raz w tygodniu, ale systematycznie, choćby raz w roku. Chroń to, co Twoje. 

 

 

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone |

Polityka Prywatności

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook