Logo Green Frog

 

Tworzenie

Stron Internetowych

Nowoczesne witryny WWW

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Wypełnij Brief

Czym są Zakupy Google

Słyszałeś o kampaniach produktowych Google Adwords, ale nie wiesz na jakiej zasadzie działają? W przystępny sposób opisujemy jak wykorzystać Google Shopping w handlu elektronicznym

Poligrafia
11 marca 2017

Czym są Zakupy Google (Google Shopping)?


 

 

 

 

Gdy szukasz konkretnego produktu i przeglądasz oferty, to co najbardziej przykuwa Twoją uwagę? Założę się, że najpierw patrzysz na zdjęcie produktu i na podstawie jego atrakcyjności oceniasz, czy warto w ogóle zagłębić się w treść oferty. I nie jesteś jedyny. Zdecydowana większość z nas jest bardziej podatna na odbiór obrazów, to one lepiej do nas przemawiają i gdy dostajemy do wyboru gołą treść lub obraz to większość z nas wybierze obraz. Dlatego, jeśli działamy w sieci, prowadząc np. sklep internetowy, powinniśmy się zastanowić w jaki sposób najskuteczniej przyciągnąć do siebie klientów. I tutaj z pomocą przychodzi nam narzędzie Google Shopping.

 

Największe zainteresowanie.

 

Przede wszystkim reklamy Google Zakupy są skierowane do osób, posiadających sklep internetowy. Taka forma reklamy pozwala na dotarcie do użytkownika wstępnie zainteresowanego danym produktem. W sposób zwięzły, już na etapie poszukiwań, otrzymuje od nas ofertę, w której główną rolę gra zdjęcie przedmiotu, jego cena i informacja o ewentualnej promocji lub darmowej wysyłce. Reklama wyświetlana jest w wyszukiwarce w formie rzucającej się w oczy razem z organicznymi wynikami, możemy ją zobaczyć nad wynikami lub po ich prawej stronie.

 

Oczywiście, po kliknięciu w nią przekierowuje potencjalnie zainteresowaną osobę na podstronę produktu w sklepie internetowym. Jest to konkretny sposób na zareklamowanie się pośród konkurencji. Potencjalny klient dostaje już na początku propozycje z interesującej go dziedziny, może więc od razu porównać oferty, kliknąć w dany produkt, sprawdzić szczegóły i kupić. Szybko, prosto i konkretnie. Dzięki możliwościom, jakie dają Google Zakupy możemy szybko i efektywnie zwiększyć widoczność naszych produktów w sieci internetowej.

 

Google shopping działa w oparciu o bazy danych, w których znajdują się wszystkie informacje na temat naszych produktów, potrzebne do wyświetlenia reklam. Zanim jednak zaczniemy tworzyć nasz feed (bazę danych) musimy połączyć swoje konto w Centrum Sprzedawcy Google z kontem AdWords. Centrum sprzedawców, dzięki przechowywaniu danych klienta, jest także usługą stanowiącą punkt wyjściowy do takiego produktu reklamowego Google jak Dynamiczny Remarketing. Zakładając swoje konto podajemy nazwę naszego sklepu, adres strony internetowej oraz podstawowe informacje o swojej firmie, czyli adres, telefon i opis działalności.

 

 

 

Shopping

 

 

 

Przesyłanie bazy danych.

 

Następnie, do Centrum musimy dostarczyć bazę danych naszych produktów, które będą wyświetlane jako reklamy. Feed musi być stworzony w formacie odpowiednim dla Google, najlepiej jako plik tekstowy, CSV lub Spreadsheet. Może to być również plik XML. Ważne jest, żeby nasza baza danych była aktualna i pokazywała obecny stan magazynowy, bo przecież nie będzie sensu promowania produktu, którego w tym momencie nie posiadamy. W feedzie znajdziemy atrybuty wymagane i atrybuty zalecane. W zależności od branży i kraju mogą się one różnić.

 

Atrybuty wymagane są konieczne do tego, aby produkt w ogóle mógł być wyświetlany, z kolei zalecane są dodatkowymi elementami, które nie muszą być uzupełnione, jednak należy pamiętać, że może się zdarzyć iż z tego powodu nasz produkt będzie wyświetlany znacznie rzadziej. Dlatego właśnie baza danych powinna być kompletna i zawierać wszystkie atrybuty wymagane jak i zalecane. Całość powinna być pozbawiona wszelkich błędów, które mogą zepsuć nawet najlepiej przygotowaną reklamę.

 

Dobrze jest też zwrócić uwagę na zdjęcia produktów, dołączonych do bazy. Ich wielkość powinna wynosić minimum 250x250 pikseli, jednak najbardziej zalecanym rozmiarem jest 800x800 pikseli. Ważne jest, aby były one dobre jakościowo i miały białe tło. Pamiętaj, że większość ludzi jest wzrokowcami, więc im bardziej przyciągniesz czyjś wzrok dobrym zdjęciem oferowanego produktu, tym większe będą Twoje szanse na jego sprzedaż. Baza danych powinna być zawsze aktualna. Tutaj naprzeciw wychodzi nam Google. Dzięki połączeniu konta AdWords z Centrum Sprzedawcy aktualizacja będzie przebiegała samodzielnie. Jest to znaczne ułatwienie dla nas, gdyż nie musimy się ciągle martwić o aktualność treści.

 

 

 

Zakupy Google

 

 

 

 

Podczas wgrywania naszego feedu musimy podać kraj docelowy, czyli ten, w którym chcemy sprzedawać swoje produkty. Należy pamiętać, że kraj docelowy musi się zgadzać z wybraną walutą, językiem strony oraz o tym, że musi działać dostawa produktów w wybranym kraju.
 
Żeby kampania Google Shopping pomogła Ci odnieść sukces musisz obrać dobrą strategię. Dzięki ustawieniom możesz określić różne parametry dla każdej swojej kampanii. Dzienny budżet pozwoli Ci na ustalenie odpowiedniej dla Ciebie stawki na kampanię. Możesz zdecydować w jakich lokalizacjach będą wyświetlane Twoje reklamy, wybrać stawki za kliknięcia w poszczególne reklamy. Jednak pamiętaj, że ustawione stawki będą oddziaływać na to, które produkty będą wyświetlane w wyszukiwarce. Dlatego nieodzownym elementem przy planowaniu strategii powinna być analiza skuteczności poszczególnych reklam i ustalanie stawek w oparciu o wyniki tej analizy. Ustawianie wyższych stawek dla produktów najbardziej opłacalnych będzie najlepszym rozwiązaniem.

 

 

 

Merchant Center

 

 

 

 

Czy to się w ogóle opłaca?

 

Zacznijmy od tego, że reklamy Google Shopping opierają się na zwięzłym, graficznym przekazie. Największą rolę gra zdjęcie produktu i krótko zaprezentowane podstawowe informacje na temat produktu, czyli jego nazwa, cena, adres naszego sklepu internetowego i komunikat o aktualnej promocji. Jest to bardzo obiecujący format reklamy, ponieważ ma na celu zwabić klienta. Nic tak dobrze nie poradzi sobie jako wabik jak odpowiednio zaprezentowany produkt. Dzięki formie, reklama znacznie się wyróżnia na tle wyników wyszukiwania, ponadto wystarczy kliknięcie w nią, aby zainteresowany użytkownik został przeniesiony na stronę produktu w sklepie internetowym.

 

Korzyści, które możesz osiągnąć, dzięki kampanii PLA to przede wszystkim szybkość dotarcia do potencjalnego klienta. Dodatkowo, prezentacja reklamy w czasie, gdy on już poszukuje takich lub podobnych produktów wpływa na znaczne zwiększenie jakości ruchu na stronie. Użytkownik dłużej u Ciebie zostanie, odwiedzi więcej podstron i najpewniej wróci, gdy znowu będzie szukał produktów, które masz w swojej ofercie. Klarowny system opłat Google sprawia, że wiesz za co płacisz, a robisz to tylko, gdy ktoś kliknie w reklamę. Podsumowując, dzięki Google Zakupy możesz szybko dotrzeć do użytkownika, który jest zainteresowany kupnem produktu, a do tego zachęcić go do ponownych zakupów. I płacisz tylko za efekty reklamy.

 

 

 

* Wygląd strony głównej w programie Merchant Center

* Prezentacja usługi "Zakupy Google"

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone |

Polityka Prywatności

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook