Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Czym jest link bulding

Przychylność przeglądarki Google, której systemy decydują o tym, czy dana treść jest godna do wyświetlania na pierwszych stronach, zapewnią odpowiednie, unikatowe i fachowe treści zawarte na stronie internetowej.

Poligrafia
25 grudnia 2016

Czym jest link bulding?


 

 

 

Google już od dłuższego czasu walczy ze sztucznym wybijaniem stron na górę wyszukiwarki. Walczy z całych sił, a ich działania stają się dla pozycjonerów coraz bardziej uciążliwe. Ale do sedna. Pingwin, czyli algorytm, który od 2012 roku stara się neutralizować pracę wykonaną na podstawie linkowania, niskiej jakości zapleczy i wszelkiego rodzaju spamu znajdującego się w Internecie, namieszał wiele, co nie znaczy, że link building stał się nieskuteczny. Znaczy za to, że zasady gry nieco się zmieniły. Sprawdź, co pomoże, a co może zaszkodzić Twojej witrynie!

 

                                                 Optymalizacja Strony


Pierwsze kroki w optymalizacji strony


Co będzie się liczyło?

 

  • przejrzysty i intuicyjny interfejs, wzbogacony o wersję mobilną 
  • unikalne i wartościowe treści na stronie
  • pozbycie się z witryny błędów technicznych


Upraszczając – musimy zrobić wszystko, by systemy Google uważały stronę za godną uwagi i wartościową. Nie możemy pozwolić sobie na powielanie istniejących już strony, używanie istniejących już treści, ani żadne działania, które postawią w wątpliwość oryginalność stworzonego serwisu.
Optymalizacja jest pierwszym krokiem do tego, by wyszukiwarka wyrzucała link wyżej. Należy sobie uświadomić, że dla wybranej przez nas frazy, zwłaszcza, jeśli branża jest konkurencyjna, będzie wyświetlanych wiele linków i sama optymalizacja może nie wystarczyć. 
Tu sprawdzi się link building, czyli linkowanie, które umiejętnie przeprowadzone, współgrając z dobrze skonstruowaną stroną, pozwoli jej wybić się ponad szereg.


Stara szkoła kontra nowe metody SEO


Pingwin został wprowadzony w oparciu o dawniej istniejące modele działania poszczególnych pozycjonerów. Przed jego erą uzyskanie wysokiego miejsca w przeglądarce wcale nie było takie trudne. W większości przypadków wystarczył miesiąc lub dwa miesiące wzmożonej pracy i sukces gwarantowany. Dziś jednak, musimy uważać na to, co robimy, bowiem nieumiejętna manipulacja linkiem nie tylko nie przyniesie korzyści, ale przede wszystkim zaszkodzi, co może zepchnąć naszą stronę na dalekie pozycje, o których nawet nie myśleliśmy.

 

 

                                                       Źródła Linków


 

Za popularne źródła linków wciąż uznaje się:


Fora internetowe – tu wiele można zdziałać i wiele stracić. Zanim zdecydujesz się na umieszczenie linku na forum, warto sprawdzić, czy nie jest ono znane ze spamerskich treści, które obniżają wartość samego miejsca dyskusji, jak i odnośników, jakie zostały tam zamieszczone. Z pewnością warto skusić się na linkowanie na forach tematycznych.


Blogi – nie każde, nie wszędzie i nie za dużo. Pozyskać wartościowy link na blogu nie jest łatwo, jednak nie znaczy to, że działanie jest niemożliwe. Prowadzenie branżowego bloga, albo link goszczący w temacie związanym z Twoją branżą, w witrynie, która jest odwiedzana i szanowana z pewnością pomoże.


Artykuły sponsorowane – tu trzeba uważać, bowiem wrzucanie linków do artykułów niezwiązanych z tematem jest naprawdę niebezpieczne. Artykuł sponsorowany warto zamówić u blogera, którego witryna nie jest zaśmiecona. Zanim zdecydujesz się na współpracę, warto zwrócić uwagę na współczynnik trust flow, świadczący o wiarygodności i jakości strony. Ten z kolei powinien być jak najwyższy. 


Social media – dość wiarygodne i naturalne źródło pozyskiwania linków, pochodzących z odnośników udostępnianych przez Twoich fanów, ich znajomych. Warto rozważyć założenie fanpage’a, na którym skłonimy użytkowników do aktywności, ta bowiem może być na wagę złota.


Katalogi – tutaj zdania są mieszane. Katalogi to nic innego jak miejsca, w których można zamieścić link do swojej firmy wraz z krótkim opisem. Decydując się na korzystanie z takiej bazy należy sprawdzić, czy mamy do czynienia z „porządnym” katalogiem, gdzie istnieje grupowanie tematyczne, a linki nie walają się po przestrzeni, która nie jest moderowana. 


System wymiany linków – swego czasu bardzo popularny, obecnie raczej odradzany. Znakomita większość takich czynności, skutkuje wychwyceniem treści jako spamu, co nie działa korzystnie na postrzeganie witryny przez Google. 

 

 

                                                       Link Bulding


 

Na co zwrócić uwagę przy linkowaniu?

 

Wybieraj pozycje tematyczne


To od tego, w jakim temacie zamieszczony jest link, zależna jest jego wartość. Decydując się na budowanie wartości strony w ten sposób, warto korzystać z jak najściślej powiązanych z branżą for internetowych, blogów, artykułów sponsorowanych. Im bliższa naszej działalności będzie kategoria, w której link się pojawia, tym lepiej.Oczywiście, strony ogólne też na coś się zdadzą, ale statystyki są nieubłagane i mówią, że jeśli sprzedajesz modę ślubną, to korzystniej zamieścić link na stronie o sukniach ślubnych niż w miejscu, w którym piszą ogólnie o modzie.

 
Wartościowe miejsce na link


Nie rozrzucamy swoich linków po sieci, gdzie popadnie. Nie zamieszczamy w stopce przy każdej możliwej wypowiedzi, bo więcej nie znaczy lepiej.
Zanim zdecydujesz się na wklejenie linku, sprawdź trust flow, a jeśli to niemożliwe kieruj się zdrowym rozsądkiem – jeśli z miejsca, które odwiedzasz wychodzi masa linków niezwiązanych z tematyką strony – odpuść sobie. To samo tyczy się wszelkiego rodzaju treści o tematyce erotycznej i hazardowej, które spychają stronę w dół.


Odnajdź się na mapie


Jeśli prowadzony przez Ciebie biznes kierowany jest do odbiorców ograniczonych do jednego miejsca, bądź obszaru, linkowanie rozpocznij od witryn związanych z branżą w tymże terenie. Później nieco poszerzaj swój zasięg, starając się o to, by strony wciąż były związane z Twoim regionem.


Efekty murowane?


Czy istnieje możliwość, że podjęte działania nie będą przynosić rezultatów? I tak, i nie.
Wszystko zależne jest od tego, czy strategia została opracowana, czy działania przeprowadzone bezmyślnie. W sieci może być wiele linków, nie wszystkie będą działać, a niektóre mogą nawet szkodzić. Jeśli pomimo podjęcia prób wyniesienia strony na piedestał, nic się nie dzieje – skorzystaj z narzędzi monitorowania linków. Tu będzie trzeba sprawdzić gdzie zostały umieszczone odnośniki, czy są zgodne z tematem strony, czy jeszcze istnieją, czy przypadkiem nie zostały oznaczone jako nofollow.


To te wskazania mają znaczenie dla Google i są przez wyszukiwarkę traktowane jako możliwość do ukarania bądź nagrodzenia strony. 


Efekt dany raz na zawsze?


Poprawnie wykonane pozycjonowanie nie jest ani procesem trwałym, ani błyskawicznym. Jeśli ktoś obieca, że zrobi to sprawnie, szybko i skutecznie – kłamie.Zbyt szybkie wybicie się strony, stanowi dla wyszukiwarki znak, że coś jest nie tak. W rezultacie zostają nakładane sankcje, a linki prowadzące do witryny zostają usunięte. 


Nie da się w kilka tygodni sprawić, że storna znajdzie się na pierwszym miejscu. Trzeba nad tym popracować i to cierpliwie. Wynik uzyskany jako owoc takiej pracy nie będzie dany raz na zawsze – to ciągła batalia z innymi stronami o to, kto znajdzie się wyżej. Jeśli Ty możesz przeskoczyć kogoś, on może przeskoczyć Ciebie. Tak więc – pozycjonowaniem będzie trzeba zajmować się regularnie, z należytą uwagą, w przeciwnym razie stracimy wypracowany efekt. 

 

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook