Logo Green Frog

 

Skuteczna

Forma Reklamy

Kompleksowe doradztwo marketingowe

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Przeczytaj więcej

Co to jest infografika

Zainteresowanie potencjalnego klienta swoim produktem czy usługą, wymaga kreatywności i odpowiedniego połączenia obrazu i treści. W skrócie, infografika to z jednej strony prostota przekazu, a z drugiej atrakcyjność wizualna prezentowanego przedmiotu.

Poligrafia
25 grudnia 2016

Znaczenie infografiki w marketingu internetowym.


 

 

 


W dzisiejszym świecie, gdy codziennie każdy jest zasypywany milionami informacji, których nawet nie jest w stanie dobrze przyswoić i przetworzyć, trzeba znaleźć skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. W tym milionowym tłumie konkurencyjnych treści należy mieć przygotowanego pewnego asa w rękawie, który nie tylko zainteresuje potencjalnego klienta formą, ale również dzięki łatwo przyswajalnej treści zostanie przez niego odczytany i zapamiętany. Takim narzędziem jest właśnie infografika.


Czym jest infografika?


Infografika, czyli środek przekazu, który łączy w sobie tekst z obrazem, w taki sposób, aby był łatwy w odbiorze przez użytkownika. Do stworzenia skutecznej infografiki możemy również użyć symboli, diagramów, wykresów, tabelek, różnych kolorów oraz czcionek itp. Najważniejszym założeniem podczas jej projektowaniu powinna być dobra czytelność i atrakcyjność wizualna. Im bardziej kompaktowo i chwytliwie przekażemy to, co chcemy, tym większą mamy szansę na odniesienie sukcesu, czyli zainteresowanie użytkownika.


Dlaczego warto zainwestować w skuteczne infografiki?

 

  • Po pierwsze, dzięki dobrze skonstruowanej infografice nasz przekaz jest znacznie szybciej odczytywany i zapamiętywany. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że nasze mózgi zdecydowanie łatwiej radzą sobie z analizą przekazu przedstawionego graficznie, aniżeli za pomocą dłuższego, zwartego tekstu, którego przeczytanie zajmuje więcej czasu. Dlatego połączenie graficznego przedstawienia informacji z krótkimi hasłami powoduje znaczny wzrost w odbiorze treści, którą chcemy przekazać.

 

  • Po drugie, infografika pozwala nam się wyróżnić w tłumie konkurencyjnych treści. W dobie stale napływających zewsząd informacji, łatwiej nam dotrzeć do odbiorców z przekazem prostym, złożonym z konkretnych, krótkich treści wspomożonych pasującymi obrazami. Coraz częściej im krócej, konkretniej i czytelniej, tym lepiej.

 

 

  • Po trzecie, jest to idealne narzędzie, z pomocą którego możemy skutecznie przemycać nazwę naszej firmy, logo, bądź inne informacje związane z naszą działalnością, kreując tym samym świadomość marki i zwiększając jej rozpoznawalność w przestrzeni internetowej.
 
  • Kolejnym aspektem ukazującym zaletę łączenia tekstu z obrazem jest fakt, że w takim przypadku użytkownicy znacznie częściej odbierają prezentowane dane za wiarygodne, nawet gdy zdjęcie niekoniecznie jest tego dowodem. 


Jakie jest znaczenie infografik w marketingu internetowym?


Infografika jest nie tylko przyjemnym dla oka środkiem przekazu, ale również dzięki możliwości szybkiego przyswojenia i zapamiętania jest chętnie udostępniana innym użytkownikom. Zjawisko to nosi miano wirusowego rozprzestrzeniania się i jest bardzo użyteczne, zwłaszcza w content marketingu, ponieważ im więcej odnośników do naszych treści, tym lepsze pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarkach internetowych. Przekłada się to również bezpośrednio na zwiększenie ruchu w naszym serwisie internetowym oraz jego jakość, ponieważ zainteresowany użytkownik, który trafi do nas poprzez interesującą i wartościową treść, zostanie na niej dłużej.


Jeżeli chcemy zwiększyć efektywność naszych przekazów, a jednocześnie poprawić jakość ruchu na naszej stronie, a przez to także wpłynąć na uzyskanie wyższej pozycji w wyszukiwarkach, zdecydowanie powinniśmy zamieścić infografiki na swojej stronie. Aby osiągnąć zamierzone efekty, warto bardzo dobrze przemyśleć, co i w jaki sposób chcemy przekazać odbiorcom. Należy pamiętać, że infografika jest kompaktowym przekazem unikalnych treści i cała szata graficzna powinna być spójna i pasująca do siebie wizualnie, tak aby przyciągać wzrok i wzbudzać zainteresowanie prezentowaną treścią. Dla uzyskania jak najlepszych rezultatów, należy rozważyć skorzystanie z pomocy profesjonalnego grafika, który dzięki doświadczeniu i umiejętnościom pomoże nam stworzyć skuteczną infografikę, która, jak już wspomniano wyżej, spełni wiele ważnych funkcji dla naszego marketingu w Internecie. W czasach, gdy coraz ważniejsza jest jakość i kreatywny sposób prezentowania treści, dobrze zaplanowana infografika naprawdę może zdziałać cuda.

 

 

                                      Co to jest INFOGRAFIKA ?

 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook