Logo Green Frog

 

Tworzenie

Stron Internetowych

Nowoczesne witryny WWW

Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook

Wypełnij Brief

Jak pozyskać klienta

Kilka porad dla przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie internetowym, czyli jak pozyskać i utrzymać klienta.

Poligrafia
08 stycznia 2017

Jak pozyskać klienta?


 

 

 

 

Przedsiębiorcy rozpoczynający swoją działalność w Internecie, borykają się z problem pozyskania stałych i nowych klientów. Warto wiedzieć jakie podjąć działania w sieci, by zyskać zaufanie i lojalność internautów. Na początek najważniejszy jest pomysł, ponieważ aby wyróżnić się spośród innych, konkurencyjnych ofert sprzedażowych, trzeba zostać zauważonym. Jednak to nie wszystko, co trzeba zrobić, by zdobyć satysfakcjonującą pozycję w sieci.

 

Zakładając firmę należy zająć się nie tylko przygotowaniem odpowiedniego planu działania, zanalizowaniem rynku, czy wybraniem grupy docelowej, do której będzie kierowana oferta. Co jeszcze należy zrobić? Spojrzeć na swój biznes z boku tak, aby zobaczyć co funkcjonuje bez zarzutu, a w której gałęzi należy coś poprawić. Warto też wczuć się w rolę klienta i zastanowić się nad tym czego oczekuje, jakie ma potrzeby, co jest dla niego ważne, co zrobić aby zapewnić mu komfort w korzystaniu ze sklepu internetowego. 

 

 

Jak pozyskać klienta

 


Poniżej przedstawimy kilka wskazówek, które na początek, pomogą Ci zdobyć klientów.

 

 

  • Zaprojektuj odpowiednio platformę sprzedażową.

 

Strona internetowa jest odzwierciedleniem charakteru Twojej firmy. Zadbaj o dobre, pierwsze wrażenie wśród klientów i postaraj się o to, by strona internetowa była przejrzysta, estetyczna i funkcjonalna. Pamiętaj o tym, że w czasach ery obrazkowej niezwykle ważne jest to, by dostarczyć internautom odpowiednich bodźców zmysłowych, a szczególnie tych związanych ze wzrokiem. W tym miejscu należy wspomnieć o tym, że czasami prostota jest utożsamiana z dobrym gustem i smakiem. Jednak każda strona internetowa ma inny charakter i styl, dlatego Twoim zadaniem jest zadbanie o odpowiednie jej zaprojektowanie.

 

  • Zadbaj o perfekcyjną treść i prezencję produktów.

 

Kolejnym krokiem do tego, by pozyskać klientów, jest zadbanie o prezentowany asortyment. Warto pokazać najlepsze cechy produktów, ale nie tylko poprzez umieszczenie odpowiedniego zdjęcia, ale dzięki stworzeniu unikatowej treści. Zadbaj o to, by była wartościowa i jedyna w swoim rodzaju, nie kopiuj tego, co już zostało napisane. Zadbaj o szczegóły, które mogą zaważyć na tym, czy klient zdecyduje się na współpracę z Twoim e-sklepem. Dopilnuj tego, by zdjęcia można było powiększać, umieszczaj na stronie internetowej dodatkowe filmiki, umieść informację o dostępności artykułu w magazynie. 

 

  • Zapewnij swoim klientom łatwy i szybki proces zakupowy.

 

Nie utrudniaj klientom robienia zakupów i pamiętaj o tym, aby mogli szybko zamawiać wybrany asortyment. Im więcej kroków do wykonania przy robieniu zakupów, tym mniej zadowolonych klientów. Jeśli przeanalizowałeś poprzednie kroki, można przejść do kolejnych zadań, jakie należy wykonać po to, by osiągnąć sukces. Pamiętaj o tym, że to Ty masz znaleźć klienta, a nie odwrotnie. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że na rynku funkcjonuje wiele firm z doświadczeniem i renomą i aby znaleźć się wśród tych najlepszych, trzeba włożyć w to wiele wysiłku i pracy.

 

 

Zadania, jakie powinieneś wykonać:

 

 

Optymalizacja i pozycjonowanie to istotne kroki do tego, aby twoja strona internetowa była przyjazna dla wyszukiwarki, a tym samym, by była wyświetlana na pierwszych stronach wyszukiwań. Aby pozycjonowanie SEO było skuteczne, trzeba wykonać wszystkie zadania składające się na całość. Te działania są czasochłonne, jednak zapewnią Twojej firmie stałą, wysoką pozycją w Internecie.

 

Ważne jest również to, aby tworzyć opisy, które odpowiadają produktom, dzięki temu zyskasz pewność, że klienci wpisujący konkretne frazy w wyszukiwarkę, otrzymają reklamę odpowiadającą ich potrzebom.

 

Bądź widoczny na wielu polach internetowych i zadbaj o swoją widoczność w social mediach. Masz szeroki wybór portali społecznościowych, na których możesz rozpocząć swoją działalność. Rozmawiaj ze swoimi klientami, podejmuj nowe wątki, pokaż się z jak najlepszej strony, pochwal się nagrodami czy certyfikatami, pokaż jakie są Twoje zainteresowania. Może się okazać, że prowadzenie bloga czy konta na facebooku, daje Ci wiele satysfakcji i motywacji do dalszego działania. Zadbaj też o promocję swojej firmy i organizuj konkursy dla fanów profilu.

 

Zachęć klientów do zrobienia zakupów, poprzez zaoferowanie zniżki bądź skorzystaj z innych możliwości jakie daje Ci korzystanie z portali internetowych. Zaoferuj swoim klientom rabaty sprzedażowe, poprzez zaangażowanie internautów w promocję Twojego profilu. 
 
Ruch w Twoim sklepie ciągle wzrasta? To niewątpliwie dobra wiadomość, jednak aby zapewnić sobie stałe przychody, należy zadbać o to, by klienci którzy raz zrobili zakupy, byli zadowoleni, usatysfakcjonowani wyborem i zachęceni do powrotu. To dzięki stałym klientom utrzymasz stabilną pozycję na rynku.

 

 

Zadbaj o swoich klientów i wykonaj kolejne kroki, aby zyskać ich lojalność. 

 

 

  • Po pierwsze zapewnij wysoką jakość oferowanych produktów i usług. Jakość to wizytówka renomowanych firm, ponieważ to główny czynnik wpływający na decyzję klienta o zakupie. Oferuj to, co sam chciałbyś otrzymać. Pamiętaj też o tym, by cena była adekwatna do oferowanego towaru czy usług.

 

  • Po drugie bądź dostępny dla klientów. Chętnie udzielaj odpowiedzi na zadawane pytania, staraj się służyć dobrą radą oraz pomocą przy wyborze produktów czy usług. Jeśli są opóźnienia w dostawie informuj o tym, pytaj o opinie, słuchaj tego, co mówią klienci i wyciągaj wnioski. 

 

  • Bądź uczciwy i przestrzegaj stworzonego regulaminu. Konsumenci doceniają firmy, które są rzetelne, godne zaufania i polecenia. Trudno jest się pozbyć złej opinii i odbudować zaufanie wśród klientów, dlatego od samego początku działaj etycznie.

 

Nie wszyscy mogą stać się specjalistami od marketingu internetowego, składa się na to kilka przyczyn, niektóre z nich to: brak czasu i cierpliwości na przyswajanie nowej wiedzy i wdrażanie jej w swojej firmie, a także niesystematyczność w podejmowanych działaniach. Ciągłe monitorowanie pozycji swojej firmy w sieci i natychmiastowe reagowanie na wynikające problemy czy potrzeby, jest kluczem do osiągnięcia stałej i trwałej pozycji w Internecie.

 

Jeśli Twoje działania nie przyniosły oczekiwanego efektu, znajdź agencję reklamową, która w profesjonalny sposób zadba o skuteczną promocję Twojej firmy w sieci. Przede wszystkim zapozna się z funkcjonowaniem firmy, jej potrzebami, celami, a także zbada konkurencje. Doświadczone agencje za pomocą odpowiednich narzędzi i stworzenia rozwiązania szytego na miarę, podejmą działania z zakresu marketingu internetowego. 
 

 

 

Negatywne Komentarze

 


 

  

Copyright ©2017  Wszelkie Prawa Zastrzeżone |

Polityka Prywatności

Oddział w Krakowie:

 

ul. Grodzka 42A

33-332

Kraków

 

Telefon: 12 881 14 51

 

info@greenfrog.pl

Oddział w Warszawie:

 

ul. Świeradowska 47A

02-662

Warszawa

 

Telefon: 22 390 64 40


info@greenfrog.pl

Główna siedziba firmy:

 

ul. Kolejowa 57

40-028

Katowice

 

Telefon: 32 630 48 49

 

info@greenfrog.pl

Agencja Interaktywna GREEN FROG

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Google Plus
Twitter
Instagram
Facebook